ارائه خدمات مهندسین باعث ایجاد ارزش‌افزوده برای هر پروژه می‌شود / اقدامات شهرداری الیگودرز جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شایسته تقدیر است

مهندس منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با حضور در صحن شورای اسلامی شهر الیگودرز به مسائل حوزه ساخت‌وساز این شهرستان پرداخت.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان نشست مشترک رئیس و نایب‌رئیس سازمان استان با اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار الیگودرز در صحن این شورا با حضور مسئول دفتر نمایندگی شهرستان، جمعی از مهندسین و مسئولین شهرسازی و کارشناسان شهرداری برگزار شد.

مهندس ماهرو بختیاری در این جلسه بابیان اینکه انتظار داریم در ارائه کلیه خدمات مهندسی یک تعامل همه‌جانبه فی‌مابین شهرداری و دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی ساختمان را شاهد باشیم ،گفت: سازمان استان و دفتر نمایندگی آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه شهرداری الیگودرز را دارد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در ادامه با اشاره به آمار پایین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان الیگودرز نسبت به‌کل استان گفت: اقدامات شهرداری الیگودرز جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شایسته تقدیر است و این مهم جز با همکاری و تعامل شهرداری‌ها با مهندسین ناظر انجام‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به تکالیف قانونی مربوطه، مهندسان ناظر مکلف‌اند بر عملیات اجرایی ساختمانی که تحت نظارت آن‌ها احداث می‌گردد ازلحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن نظارت کرده و مطابقت عملیات اجرایی ساختمان را با مدارک فوق گواهی نمایند و در صورت وقوع تخلف ساختمانی، گزارشات مربوطه را به‌موقع به شهرداری اعلام نمایند و در این مرحله ما انتظار داریم وفق ماده ۲۷ آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون مراجع صدور پروانه، تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری نمایند.

در این نشست مهندس میرزایی رئیس شورای شهر الیگودرز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت احیاء بافت‌های فرسوده شهرستان گفت: انتظار داریم سازمان نظام‌مهندسی همانند شهرداری جهت رونق ساخت‌وساز در این‌گونه از بافت‌های شهری تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

در ادامه مهندس اکبری شهردار الیگودرز با استقبال از برگزاری چنین جلساتی در جهت ارتقاء کیفیت ساخت‌وسازهای شهرستان از هرگونه همکاری با مجموعه نظام‌مهندسی ساختمان در مجموعه شهرداری اعلام آمادگی کرد.

در پایان این جلسه مهندس بارانی نایب‌رئیس سازمان با اشاره به ظرفیت‌های سازمان نظام‌مهندسی و حضور اعضاء سازمان در نهادی مختلف ازجمله شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها خواستار تعامل بیشتر و پای‌کار بودن همکاران جهت پیشبرد اهداف و ارتقاء کیفت ساخت‌وسازهای شهرستان شد.
انتهای پیام/