افزایش ۲ برابری وام مسکن روستایی گام مهم برای توسعه مناطق محروم است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، گفت: افزایش ۲ برابری تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان، گام مهم دولت برای توسعه مناطق محروم و روستاهای کشور است.

به گزارش همای سعادت “مسعود رضایی”اظهار داشت: امسال بنا به پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیات دولت مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و بازپرداخت آن نیز از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش یافت.

وی با اشاره به تعهد بنیاد مسکن برای بازسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار خانه روستایی در کشور ادامه داد: این تسهیلات با نرخ سود پنج ساله است و مابه التفاوت آن را دولت تضمین و پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع فعالیت‌های مختلفی از جمله مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، احداث و مقاوم سازی مسکن محرومان و صدور سند را بر عهده دارد.

رضایی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان مقام دوم بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح کشور دارد و با توجه به هدف گذاری انجام شده، مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع در روستا را امسال به ۸۶ درصد افزایش می دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد در این استان بهسازی و مقاوم سازی شده است که این رقم تا پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد می‌رسد.

وی میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا در طرح مقاوم سازی بستگی دارد بنابراین متقاضیان باید از هم اکنون نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا پس از ابلاغ تسهیلات بلافاصله نسبت به جذب آن اقدام شود.

ایرنا

انتهای پبام/