افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان،گفت: میزان مصرف آب در استان بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته که نیاز است برای جلوگیری از تنش آب صرفه جویی شود.

به گزارش همای سعادت ،حمید رضا کرم وند ،اظهار داشت: در حال حاضر میزان مصرف آب در مقایسه با سال گذشته در استان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و با توجه به روند گرمای هوا ضروری است تا مشترکین حدود ۲۰ درصد در مصرف صرفه جویی نمایند.

وی افزود: امسال پیش بینی می شود در فصل تابستان در هشت شهرستان استان تنش آبی رخ دهد و در روستاهای این شهرستان ها به دلیل محدود بودن منابع آبی نیز مشکلاتی ایجاد خواهد شد که در این راستا حفر هفت حلقه چاه در این روستاها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به آبرسانی به برخی از روستاها توسط تانکر تصریح کرد: ۳۵ دستگاه تانکر آماده و مجهز شده اند که در فصل گرما و در صورت نیاز سریعا آب مورد نیاز را به روستاها برده و در اختیار روستائیان قرار دهند.

کرم وند عنوان کرد: از دو هزار و ۸۰۰ روستای استان لرستان، هزار و ۵۵۰ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند و تلاش شده تا کار مطالعاتی مابقی روستاها هم در دستور کار قرار گیرد تا خدمات مورد نیاز را به این روستاها نیز ارائه داد.

وی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز در این حوزه بیان کرد: اعتبارات سال جاری نسبت به پارسال بین پنج تا هفت برابر افزایش یافته که تخصیص اعتبارات می تواند سبب تسریع در روند اجرای پروژه ها و ارائه خدمات به مشترکین گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خاطر نشان کرد: انتظار داریم شهروندان در مصرف آب صرفه جویی را مد نظر داشته باشند تا تابستان و فصل گرما با کمترین مشکل سپری شود.

انتهای پیام/