تعیین چشم انداز ۸۰ درصدی اشتغال محکومان در سال ۱۴۰۰

علی شمس گفت :برای سال ۱۴۰۰ چشم انداز ۸۰ درصدی اشتغال محکومان تعیین شده است که هدف بزرگی است و دستیابی به آن یک عزم بزرگ و کاری انقلابی می طلبد.

به گزارش همای سعادت،علی شمش ،مشاور رئیس سازمان زندان ها،اظهار داشت:
اشتغال ۵۰ درصدی در ابتدا امری غیر ممکن بنظر می رسید اما دیدیم که با تلاش و کوشش انقلابی این هدف محقق شد.

وی افزود:کارهای بزرگ ، عزم و اراده ی بزرگ می طلبد که در نیروهای سازمان این توان قابل لمس است.

مشاور رئیس سازمان زندان ها بیان داشت: لازم است برای بهبود و توسعه ی وضعیت اشتغال و اجرای برنامه های حمایتی از خانواده ی زندانیان ، یک تقسیم کار هدفمند میان انجمنهای حمایت و بنیاد تعاون انجام شود.

وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم تقویت بنیه ی عقیدتی مددجویان و خانواده ی آنان ، خاطرنشان کرد : ارائه ی بسته های آموزشی در حوزه ی فرهنگی و اصلاحی و تربیتی به زندانیان می تواند از بروز بسیاری از آسیبها جلوگیری کند.

شمس ادامه داد: لازم است از حداقل امکانات و منابع حداکثر استفاده شود تا بتوان خدمات مطلوب تری ارائه کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: همدلی که در استان لرستان بین مجموعه های مرتبط با زندان ها وجود دارد مثال زدنی و یک سرمایه ارزشمند است و این می تواند کمک کند تا بتوانیم اشتغال ۸۰ درصدی را در سال جاری محقق کنیم که با همدلی ، همفکری ، احصا و حل مسائل و مشکلات و ارائه راه حل این چشم انداز حتما امکان پذیر است.

اشتغال زندانی ، امنیت روانی زندانی را ارتقاء می بخشد

کشوری ، مدیرکل زندان های لرستان نیز در جلسه شورای اشتغال استان از دستیابی زندان های استان لرستان به اشتغال ۵۴ درصدی در سال ۹۹ خبر داد.

وی افزود: این در حالیست که از سوی سازمان ، چشم انداز ۵۰ درصدی برای اشتغال زندانیان محکوم تعیین شده بود که با یک کار جهادی توانستیم از این حد نصاب عبور کنیم.

مدیرکل زندان های لرستان، اظهار داشت : امروز روند رو به رشدی در اشتغال محکومین داریم و در حال حاضر این رقم به حدود ۶۰ درصد رسیده است .

کشوری با بیان اینکه اشتغال زندانی ، امنیت روانی زندانی را ارتقاء می بخشد خاطرنشان کرد: اشتغال زندانی ، امنیت زندان و در ادامه با تأمین اقتصادی خانواده ی او ، امنیت جامعه را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل زندان های لرستان ادامه داد : توسعه ی اشتغال در زندان ها ، یک مأموریت ارزشمند است و دستیابی به اهدافی که در این رابطه مورد نظر است حقیقتا می تواند تأثیر عمیقی بر فرآیند اصلاح و تربیت داشته باشد.

وی افزود: از آنجاکه لرستان از استانهای محروم و کم برخوردار است لذا دعوت می کنیم از همه ی صاحبان سرمایه و فعالان حوزه ی تولید که در برنامه های اشتغالزای زندانهای استان مشارکت داشته باشند.