رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد؛

برگزاری سوگوارۀ «مَحرم مُحرم‌» در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سوگوارۀ «مَحرم مُحرم‌» در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،فرهاد فرامرزیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد:جهاد دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ حسینی، عاشورایی و همچنین فرهنگ اربعین و با هدف زمینه‌سازی برای حضور جوانان به‌ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنان با استفاده از ابزار هنر در نظر دارد سوگوارۀ فرهنگی هنری «محرم محرم‌» را برگزار کند.

وی ادامه داد:این سوگواره که قرار است امسال سیزدهمین دوره آن برگزار شود در بخش‌های عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد:امسال برای اولین بار علاوه بر اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در جهاد دانشگاه لرستان مستقر بوده دبیرخانه سایر بخش‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان ایجاد شده و مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به محورهای این سوگواره نیز گفت:آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی این سوگواره است.

فرامرزیان بیان کرد:در این راستا شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی سوگواره به نشانی https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam نسبت به ارسال آثار خود در بخش‌های مختلف اقدام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۱۴۷۳۳ تماس حاصل کنند.

وی در پایان تأکید کرد:عشق و ارادت مردم ایران به سید، سرور و سالار شهیدان مثال‌زدنی و ستودنی است. این عشق و ارادت زمانی که با آیین‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته می‌شود جلوۀ باشکوهی به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/