تحقق عدالت اجتماعی مهمترین هدف دولتمردان درمناطق حاشیه نشین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تحقق عدالت اجتماعی مهمترین هدف  دولتمردان درمناطق حاشیه نشین استان است.

 به گزارش همای سعادت آنلاین، بهرام ستاری عصر امروز ۱۱ اسفند، در بازدید از منطقه کوی علی آباد خرم آباد، اظهار داشت: عزم همه ما این است که حاشیه‌های به حاشیه رفته را به شهر بر گردانیم.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه نشین عوارض انسانی و امنیتی برای استان دارد، افزود: مردم مناطق حاشیه نشین سرمایه‌های نظام  هستند در همین راستا باید اقدامات رفاهی خوبی برای آنها تهیه کنیم.

ستاری گفت: اقدامات کوتاه مدت در مناطق حاشیه نشین نوعی تسکین است تا بتوانیم پس از بازدید از کلیه مناطق حاشیه نشین شهر خرم‌آباد شورایی متشکل از همه عوامل  تصمیم گیرنده به ویژه حوزه عمرانی تشکیل و اقدامات بلند مدتی برای این مناطق برنامه‌ریزی کنیم.

 وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال دوره انقلاب به بعضی از نقاط توجه نشده است ،افزود: ما حاشیه های به حاشیه رفته را بازیابی خواهیم کرد و باید بتوانیم بر اساس آن رسالتی که بر عهده دولتمردان است گام برداریم و به همین لحاظ، ضرورت دانستم که از مناطق حاشیه نشین بازدید میدانی صورت بگیرد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه ۸ منطقه حاشیه نشین در سطح شهر خرم آباد وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۶ منطقه حاشیه نشین در شهر خرم آباد بازدید میدانی صورت گرفته و ۲ منطقه دیگر در دستور کار است.

ستاری اظهار کرد: توجه به مناطق حاشیه نشین باعث می شود که مردم احساس کنند که دولت سیزدهم و دولت انقلابی پای کار است و با کارهای اجرایی در این مناطق می توان این موضوع را تایید کرد.

 وی به سه گام برای کمک به مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در گام اول بازدید میدانی در دستور کار است و در گام دوم ارائه پیشنهادات و راهکارهای خوب و فضا ایجاد شده است که بتوانیم مردم این مناطق را صاحب خانه و به تعهدات ساخت مسکن عمل کنیم و در این گام باید برای ملک های موجود سند صادر شود.

 معاون استاندار با اشاره به گام سوم اضافه کرد: وظیفه دستگاه‌های امنیتی و نهادهای کمک رسان این است که به قشر مستضعف تا فرصت ایجاد شده نباید نگرانی امنیتی داشته باشند و از لحاظ معیشتی هم کمبودی احساس نشود.

ستاری با بیان اینکه متاسفانه فراز و نشیب های دولت های متعدد، بدبینی های جبران ناپذیری را در افکار عمومی به وجود آورده است بیان کرد: آن چیزی که در افکار عمومی وجود دارد این است که مردم همه دولت ها را نظام جمهوری اسلامی می نامند بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی شود که نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام  مبرا از خطا در افکار عمومی زنده شود.

وی تاکید کرد: همه برنامه های اجرا شده در مناطق حاشیه نشین که در طول یک یا دو سال اجرا خواهد شد باید باعث ایجاد تحول در این مناطق شود.

انتهای پیام/