رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

تولد تفکر بسیجی دستاورد دفاع مقدس است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تولد تفکر بسیجی و روحیه جهادی از دستاوردهای دفاع مقدس است.

به گزارش همای سعادت،محمدرضا جعفری در این نشست ضمن گرامیداشت دفاع مقدس با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی ۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است،اظهار داشت:دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و تاریخی از منظر ارزش‌های اسلامی و انسانی است که باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یک سری ابزار برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نیاز است،گفت:دانشگاه علمی کاربردی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ارائه دروس تخصصی دفاع مقدس و تربیت پژوهشگر را در سطح مراکز در دستور کار قرار دارد.

جعفری برگزاری یادواره و راهیان نور را از دیگر ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مهم عنوان کرد.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی دارد و آن وحدت بین همه اقشار بود، گفت: تولد تفکر بسیجی و روحیه جهادی و ایثار از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک گنجینه عظیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هبت‌اله هاشمی، هم در این نشست بصیرتی «دفاع مقدس؛ الگوی مقاومت» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با اشاره به هم‌زمانی هفته وحدت، دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نقطه مشترک این مناسبت‌ها یک پیام دارد و آن وحدت، اخلاق و شرافت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت دفاع مقدس به دنبال شرافت انسانی هستیم، گفت: دفاعی مقدس است که الگوهایی داشته باشد که آن‌ها را خود خدا تعریف کرده باشد، وقتی آن الگوها وارد دفاع شوند آن دفاع مقدس می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در تمام دفاع‌هایی که در دنیا داریم اگر کسی صدمه ببیند می‌گویند کشته شد اما در دفاع مقدس خداوند می‌گوید که شهید شد.هاشمی بیان کرد: دفاع با الگوهای الهی مقدس می‌شود و نتیجه آن شهادت است که آورده آن شرافت انسانی است.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس به قله‌ای رسیدیم که رسول‌الله(ص) می‌خواست جامعه مدنی زمان خودش را به آن برساند، افزود: هنوز نام امام خمینی(ره) نامه مقام معظم رهبری در دنیا شهید و شهادت می‌دهد چرا که برگرفته از مکتب پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است.

گفتنی است،در این مراسم از ۶ خانواده شهید دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/