خرم آباد در وضعیت هشدار و اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت ها

با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن استان لرستان در وضعیت هشدار، جلسه فوق العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان خرم آباد، صبح سه شنبه ۲۷ خرداد ماه در سالن جلسات فرمانداری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

فرماندار شهرستان خرم آباد مصوبات جدید را به شرح زیر اعلام کرد و گفت :صنعت و معدن ،اماکن، بهداشت حرفه ای، اتاق اصناف و تعزیرات با تشکیل اکیپ های مختلف در سطح شهر، طرح ویژه ی نظارتی را جهت نحوه ی اجرای پروتکل های بهداشتی در بازار فعال و با تخلفات احتمالی برخورد قاطع و فوری اعمال شود.

جعفر طولابی ،اظهار داشت : در حوزه حمل و نقل درون شهری ،سازمان حمل و نقل شهرداری، جهت رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت بیشتری بر فعالیت تاکسی ها و اتوبوس های سطح شهر اعمال و با تخلفات احتمالی برخورد نمایند. و همچنین از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات مشابه را در خصوص پایانه ها و حمل نقل برون شهری انجام دهند.

وی ،افزود: در حوزه خبازی ها، اداره غله با تقویت و افزایش تیم های نظارتی، بر اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد فوری اعمال نمایند همچنین اداره ورزش و جوانان نسبت به نظارت بر اماکن ورزشی که مجاز به فعالیت هستند، به صورت روزانه اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قاطع انجام شود.

فرماندار خرم‌آباد، گفت: اداره دامپزشکی نسبت به تقویت نظارت بر کشتارگاه ها،قصابی ها و اماکن عرضه و توزیع مرغ و ماهی به صورت روزانه نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد لازم انجام شود.، شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی نسبت به تقویت نظارت بر جایگاه های سوخت اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی نمایند.

طولابی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری مکلف است، ورودی های آرامستان ها را همچنان مسدود نماید، افزود: بر اساس مصوبه ستاد استان، از طریق نمایندگان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی دادستانی ،قبل از تحویل جسد،ضمن توجیه بازماندگان تذکرات لازم در خصوص عدم برگزاری مراسم عمومی تشییع،تدفین و ترحیم ابلاغ شود.

وی اعلام کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی، هتل ها و سفره خانه های سنتی همچنان ممنوع است. رستوران ها از سرو غذا در سالن ها اکیدا خودداری نمایند. اما دریافت سفارش غذا برای بیرون از رستوران ها بلامانع است، حضور ارباب رجوع بدون استفاده از ماسک در ادارات ممنوع است.

طولابی بیان کرد: اماکن اداری می بایست چند روز یک بار گندزدایی و ضدعفونی شوند، فعالیت واحد آبدارخانه و آشپزخانه در ادارات ممنوع است همچنین برگزاری هر گونه همایش و جلسات با تعداد نفرات زیاد در محیط های محدود اداری ممنوع است.

فرماندار خرم آباد اظهار داشت: جهت جلوگیری از تجمع مردم، شهرداری سیستم روشنایی پارک ها و بوستان ها را خاموش نماید از سوی دیگر برگزاری هر گونه مراسم به جز اقامه نماز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد سطح شهر،ممنوع است.

وی ادامه داد: نشریات،خبرگزاری ها و صداوسیما با اطلاع رسانی،آموزش و هشدارهای لازم، مردم را نسبت به خطر شرایط بوجود آمده مطلع نمایند، همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه های سطح شهر ابلاغ نماید، از چاپ آگهی تشییع و تدفین خودداری نمایند.در صورت مشاهده برخورد قاطع و قانونی اعمال شود.

فرماندار خرم آباد گفت: تمامی موارد ذکر شده و مشابه در روستاها و بخش های تابعه، از طریق بخشداران و همکاری سایر دستگاه ها اجرایی خواهد شد
از طریق فرمانداری نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد.
انتهای پیام/