دستگاه قضایی با مدیران ترسو و سهل‌انگار برخورد می‌کند/ لزوم قضاوت عادلانه همراه با بی طرفی

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: قضاوت عادلانه همراه با بی طرفی به دور از تبعیض موجب رضایتمندی مردم به عنوان مهم‌ترین پشتوانه‌های نظام و قوه قضایی و تقویت این مجموعه است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، محمد رزم‌،روز یک‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری پل‌دختر بر رعایت حقوق عامه از سوی دادستان و رئیس دادگستری تاکید کرد و اظهارداشت: رعایت حقوق زیست‌محیطی، کوتاهی و سهل‌انگاری در موضوعاتی مانند میراث فرهنگی و منابع طبیعی حقوق عامه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و افزود: در مواردی یک نفر سلطان سکه، دلار، ارز یا خودرو می‌شود که اگر با آنها مبارزه و برخورد صورت نگیرد، موجب نارضایتی مردم از نظام می‌شود.

تکریم ارباب رجوع از سوی مدیران

رییس کل دادگستری لرستان بر تکریم ارباب‌رجوع از سوی مدیران و حفظ کرامت انسانی آنان تاکید کرد و افزود:  دادگستری در راستای افزایش قوت قلب مدیران از آنها در راستای خدمات‌دهی به مردم حمایت می‌کند، از طرفی با مدیران ترسو، کاهل و سهل‌انگار که ترک وظیفه و فعل می‌کنند، برخورد می‌نماید.

رزم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی یادآورشد: سردار سلیمانی ابرمرد عالم اسلام وسردار جبهه مقاومت است که با لقب مالک اشتر ولایت فقیه به عنوان سرداردلها در قلب جهان اسلام جای گرفت و علاوه برآن چهره بین‌المللی و جهانی و مرد میدان‌های سخت بود.

شهادت حاج قاسم سلیمانی به جبهه مقاومت شتاب بخشید

وی، با بیان این که شهادت حاج قاسم سلیمانی به جبهه مقاومت شتاب بخشید، افزود: سردار سلیمانی شخصیتی خالص، متواضع و دلسوز بود که برای همگان شناخته شده است و امروز مکتب حاج قاسم باید به نسل‌های آینده منتقل و تبیین شود.

رییس کل دادگستری لرستان، رابطه قطعی و قلبی و حقیقی با ولایت و رهبری را مهم‌ترین شان عاقبت به خیری دانست و گفت: شهید سلیمانی داعش و ابوبکر بغدادی که با کمک کشورهای تحت سلطه آمریکا جذب نیرو می‌کرد را از بین برد و استکبار جهانی  نه تنها در زمان حیات شهید سلیمانی از وی واهمه داشت  بلکه هنوز از نام شهید سلیمانی می‌هراسد و وحشت دارد.

رزم با تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: این فقیه انقلابی که از ارادتمندان مخلص مقام معظم رهبری و استوانه حوزه علمیه بود  لقب عمار انقلاب را گرفت و ارتحال ملکوتی این عالم ربانی و فیلسوف مجاهد ضایعه غم‌انگیزی بود.

وی حفظ کرامت انسانی را از سیاست‌های قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع مردم‌داری و مردم‌محوری از اولویت برنامه‌های قوه قضاییه است و قضات باید این اصل را با رعایت عدالت حفظ کنند که قضاوت عادلانه از وظایف حقیقی قضات است.

رزم  یادآور شد: ۹ قاضی پلدختر با حضور در مساجد سطح شهر به سوالات حقوقی نمازگزاران پاسخ دهند که دیدار چهره به چهره با مردم موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش آن می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: قضاوت عادلانه همراه بی طرفی به دور از تبعیض موجب رضایتمندی مردم به عنوان مهم‌ترین پشتوانه‌های نظام و قوه قضایی و تقویت این مجموعه است.

وی کاهش پرونده‌های معوقه، مسن و قدیمی را از سیاست‌های رییس قوه قضاییه دانست و افزود: حقوق عامه در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی و غیره مورد توجه قوه قضاییه و سهل‌انگاری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

هما کریمیان

انتهای پیام/