احیای خانه های تاریخی، درآمدی پایدار برای شهرداری/ایجاد بازارچه ثابت در محلات حاشیه نشین شهر

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر خرم آباد،گفت:احیای خانه های تاریخی به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری است که می توانیم به عنوان بهترین منبع درآمد و جذب سرمایه گذار و توریست اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت، افشین خورشیدوند در نشست خبری با اصحاب رسانه،اظهار داشت :در شهر خرم آباد حدود ۷۰ تا ۸۰ خانه تاریخی وجود دارد که متاسفانه به صورت مخروبه مانده و هیچ استفاده ای از آن نمی شود که با برنامه ریزی انجام شده می شود آنها را با حفظ بافت ها و بناهای قدیمی احیا و مرمت و به سرمایه گذار واگذار کنیم.

وی افزود:درصورت احیا خانه های تاریخی هر کدام از این خانه ها حدود بیست نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد که با این کار علاوه بر اشتغال زایی در جذب سرمایه گذار و جذب توریست هم موفق خواهیم بود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر خرم‌آباد ،گفت:در شهرداری خرم آباد ۷۰۰ نیروی مازاد وجود دارد، شهرداری که هیچ گونه درآمدی ندارد و از گرفتن عوارض هم عاجز است،با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می توانیم شهرداری پویا و با درآمد پایدار داشته باشیم

کارآفرین برتر کشور با اشاره به برنامه‌های خود اذعان داشت: بازارچه های ثابت و سیار منبع درآمد پایداری برای شهرداری هستند، وقتی درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد می شود که یک مغز متفکر و یک اقتصاددان در شهرداری باشد که بتواند چطوری جذب سرمایه و از فرصت ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه در چهار نقطه حاشیه‌نشین شهر خرم آباد بازارچه های ثابت ایجاد شود،گفت: با بررسی‌های میدانی که صورت گرفته دستفروش ها اعلام نارضایتی از بازارچه های سیار در قبال گرما، سرما و هوای بارانی کرده‌اند و ناآرامی حرف اول آنها بوده است برای شخصیت دادن به این افراد حتماً باید بازارچه‌های ثابت در شهر خرم آباد ایجاد شود تا علاوه بر ساماندهی دستفروشان شهرداری هم با دریافت عوارض و غیره به درآمد پایدار برسد.

خورشیدوند تصریح کرد: ورودیهای خرم‌آباد زیبنده شهر نیست و ان شاءالله در صورت ورود به شورای شهر با توانی که دارم ورودی‌ها و خروجی‌های شهر را ساماندهی خواهم کرد .

وی تاکید کرد: ایجاد شهرک صنوف ای در جنوب شهر جزو برنامه های اصلی بنده است و باید این شهرک ایجاد شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر ساماندهی صنوف در جنوب شهر به شهر زیبا هم خواهیم رسید.

گفتنی است ، مهندس افشین خورشیدوند کاندیدای شورای شهر خرم‌آباد،مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت گژک‌نما (واحد تولیدی نمونه کشور)،مشاور شهردار سمنان،نایب رئیس هیئت‌مدیره شهرک صنعتی بزرگ سمنان،را در رزومه کاری خود دارد .همچنین تولیدکننده نمونه کشور و دریافت تندیس طلایی،دریافت‌کننده تندیس طلایی اجلاس جهانی حامیان زمین،صنعت‌گر نمونه و کارآفرین برتر کشور،مشاور تولید و کارآفرینی است.

انتهای پیام/