سدکمندان ازنا تا پایان دولت آبگیری می شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از آبگیری سد کمندان تا پایان فعالیت دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش همای سعادت ، داریوش حسن‌نژاد در حاشیه بازدید استاندار لرستان از سد کمندان شهرستان ازنا،گفت : این سد با ظرفیتی حدود ۸۸ میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد با هدف تامین آب شرب شهرستان های ازنا و الیگودرز و با تبدیل چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی با توجه به اضافه کردن نوبت کاری شیفت شب،امیدواریم که خرداد ماه سال جاری شاهد آبگیری پروژه باشیم .

وی افزود : با اجرای پروژه سد «کمندان» بخشی از اراضی و املاک واقع شده در محدوده اجرای عملیات باید تخلیه و به حریم آن اضافه شود که امیدواریم اهالی منطقه با اسکان در مناطق کارشناسی شده به جای نقل مکان به حاشیه شهرهای اطراف از مزایای احداث سد بهره مند شوند.

حسن‌نژاد ادامه داد : تاکنون حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و سال جاری صورت گرفته است .

وی اضافه کرد : عملیات احداث شبکه های آبی شماره ۲ و ۱ پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و شبکه‌های ۴ و ۳ به سرعت در حال آماده شدن می‌باشد که امیدواریم سد کمندان تاثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد .

انتهای پیام/