سه هکتار زرشک سالانه در لرستان کشت می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه به نیاز آبی کم، بازدهی و درآمد بالا زرشک، سالانه سه هکتار از این محصول در استان کشت می‌شود

به گزارش همای سعادت، اسفندیار حسنی مقدم اعلام کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان معرفی گونه‌هایی است که با شرایط اقلیمی استان سازگار بوده و نیاز آبی کمتری دارند.

وی افزود: زرشک یکی از گونه‌هایی است که قابلیت کشت در مراتع تخریب یافته و اراضی زراعی با کلاس حاصلخیزی پایین تر دارد، به همین منظور چهار سال پیش با مشورت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اقدام به کشت این محصول شد.

حسنی مقدم بیان کرد: این گونه گیاهی بعد از چهار سال با کمترین مراقبت باردهی داشته است و کشت آن در اراضی غیر حاصلخیز و زمین هایی که محدودیت منابع آبی دارند توصیه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نکته مثبت کشت زرشک تولید بالا و درآمد قابل توجه این گونه است به نحوی که در هر هکتار ۲ تا سه تن برداشت می‌شود که درآمد اقتصادی آن معادل کاشت محصولات آب دوست می باشد.

حسنی مقدم با بیان اینکه زرشک در مقابل شرایط نامساعد محیطی مقاوم است ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی در خرید نهال و چاله کنی برای کشت این محصول به کشاورزان کمک می‌کند.

انتهای پیام/