شایعات محدودیت خرید نان در لرستان صحت ندارد

روابط عمومی اداره کل غله لرستان با اشاره به برخی شایعات در خصوص محدویت خرید نان مردم در این استان گفت: این موضوع صحت ندارد و تکذیب می شود.

به گزارش همای سعادت، روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:مطالبی که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی منتشر شده، شایعه است و فروش نان در نانوایی‌های سراسر استان بدون محدودیت است.

در متن اطلاعیه آمده‌است:

احتراما”، با توجه به درج مطلبی در خصوص گلایه مردم در خصوص فروش نان توسط نانوایی‌ها موارد ذیل جهت استحضار اعلام می‌ شود.

۱. نانوایان موظفند در ساعت کار ابلاغی که در تابلوی نصب شده بر سردرب این واحد‌ها درج شده است نسبت به عرضه نان به مشتریان اقدام نمایند و اتحادیه صنف و بازرسان آرد و نان نیز بر عملکرد واحد‌های نانوایی نظارت و با متخلفین برخورد خواهند نمود، لذا هم استانی‌های گرامی در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مدیریت بازرسی مستقر در جهاد کشاورزی و بازرسی اتحادیه صنف نانوایان شهرستانهاجهت رسیدگی و اعمال قانون منعکس نمایند.

۲. در روز‌های اخیر هیچگونه تغییری در فرایند فروش نان از طریق مراجع ذیربط صورت نگرفته لذا امتناع از فروش نان تخلف محسوب و قابل پیگیری است.

۳. از بهمن ماه سال قبل تا کنون سهمیه آرد واحد‌های نانوایی بر اساس عملکرد آنان که از سامانه هوشمند نانینو استخراج می‌ شود تعیین و تخصیص می‌یابد و در این خصوص واحد‌های نانوایی دارای تراکنش‌های غیر متعارف با کاهش سهمیه و واحد‌های دارای عملکرد مناسب با افزایش سهمیه مواجه خواهند شد.

ضمنا جهت رفاه حال مردم سهمیه آرد فوق‌العاده نیز در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفته تا در صورت ضرورت نسبت به افزایش سهمیه برخی واحد‌های نانوایی که دارای حجم فروش بالا بوده و یا سهوا مرتکب تخلف شده‌اند بصورت موقت اقدام کنند.

۳. اداره کل غله بعنوان متولی تأمین آرد استان تأکید می‌نماید هیچگونه برنامه‌ای جهت افزایش نرخ آرد دولتی در دستور کار قرار نداشته و آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی نیز با نرخ مصوب قبلی در اختیار این واحد‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/