شتاب در اجرای پروژه های آموزشی نوسازی مدارس در شهرستان دورود

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان ،گفت :پروژه های آموزشی در دست اجرای نوسازی مدارس در شهرستان دورود شتاب خواهند گرفت.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان ، با حضور حسین گودرزی نماینده مردم شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان ، مختاری مدیر آموزش و پرورش دورود ، فلاح پوری ذیحساب و رضاییان معاون اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان ، مشکلات پروژه های آموزشی در دست ساخت شهرستان دورود مورد بررسی قرار گرفت .

مهندس امیر غفوری نژاد در این جلسه اظهار داشت : نوسازی مدارس در شهرستان دورود، ۱۲ فضای آموزشی در قالب ۴۶ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی با زیر بنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع را با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: دو واحد آموزشی در روستاهای بنک آباد و ترشاب که متاسفانه چند سال بدلیل کمبود اعتبار ، عملیات اجرایی آنها رها شده بود با کمک خیرین مجددا کار اجرایی آنها آغاز شده و پروژه ۶ کلاسه بنک آباد هم افتتاح و مدرسه روستای ترشاب هم در آستانه تکمیل شدن می باشد .

وی اذعان داشت : متاسفانه شهرستان دورود از حیث سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز بعد از شهرستان نورآباد ، در بدترین شرایط استان است و تمام هم و غم ما ساخت مدارس جدید برای تعادل و ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان می باشد .

مدیر کل نوسازی مدارس تصریح کرد : در راستای تعمیر فضاهای آموزشی هم علی رغم تنگناهای اعتباری موفق شده ایم بیش از ۴ میلیارد تومان را فقط برای مدارس شهرستان دورود هزینه نماییم و امیدواریم که مسئولین این شهرستان با توجه به اینکه دورود از شهرهای صنعتی استان است با ترغیب کارخانه سیمان و صنایع دفاعی دورود ، در جهت ایجاد مدارس جدید اقدامات موثری را انجام دهند .

در ادامه این جلسه گودرزی نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا ضمن قدردانی از زحمات کارکنان مدیر و کارکنان نوسازی مدارس گفت : اهمیت ساخت مدرسه برکسی پوشیده نیست و کار اصلی نخبه پروری را در واقع نوسازی مدارس با ایجاد فضای آموزشی در جای جای کشور انجام می دهد .

گودرزی در ادامه افزود : زیبنده میهن عزیز اسلامی ما نیست که شاهد کاستی و کمبود سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان باشیم ، لذا انتظار دارم نوسازی مدارس استان با تمام تلاش و توان خود و با ترغیب خیرین مدرسه ساز و جذب اعتبارات لازم این امر مهم را سامان دهد و شاهد هم ترازی شهرستانهای نورآباد و دورود متناسب با میانگین استانی و کشوری باشیم.

انتهای پیام/