ششمین المپیاد ورزشی مددجویان کانون اصلاح و تربیت لرستان برگزار شد

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به آغاز ششمین دوره المپیاد ورزشی مددجویان‌کانون اصلاح وتربیت استان،گفت:شناسایی استعدادها،رشدو پرورش مددجویان مستعد از مهمترین اهداف رویدادهای فرهنگی در زندان‌های استان است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،عبدالمجید کشوری در مراسم افتتاحیه ششمین المپیاد ورزشی مددجویان کانون اصلاح و تربیت لرستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شاه‌چراغ، اظهار داشت: به طور یقین دشمنان این سرزمین خواهان ایرانی بالنده نبوده و برای رسیدن به این هدف از هیچ خباثتی فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه در نظام زندانبانی کشور صرفا بحث نگهداری زندانی مطرح نیست،افزود: تمرکز بر روی تغییر نگرش زندانیان با هدف بازگشت شرافتمندانه به آغوش خانواده یکی از مهمترین اهداف زندانبانی است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره به برنامه‌های تربیتی که در زندان‌ها برگزار می‌شود،گفت: المپیاد ورزشی مددجویان به‌عنوان یک برنامه فرهنگی با شکوه در پنج دوره گذشته با استقبال چشمگیری مواجه بوده و پیش بینی می‌شود ششمین دوره این رویداد ورزشی نیز به شکل مطلوبی برگزار شود.

کشوری گفت:رویکرد ما در زندان‌ها، یک نگاه مترقی است و این در حالی است که پیوست تأمینی و امنیتی به‌عنوان یک عامل اصلی و تأثیرگذار اولویتی تغییرناپذیر محسوب می‌شود، چرا که در سایه امنیت پایدار است که می‌توان برنامه‌های بلند مدت فرهنگی و پرورشی را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: مددجویانی که در چرخه فعالیت‌های تخصصی، تربیتی و پرورشی قرار می‌گیرند امکان بازگشت مجددشان به ندامتگاه‌ها به حداقل می‌رسد و این خود دلیلی برای تقویت این سیاست است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره به عوامل مداخله‌گر در وقوع جرم، خاطرنشان کرد: جرم محصول دستگاه قضا نیست، بلکه محصول ناکارآمدی‌های اجتماعی و عدم اجرای اصولی برنامه‌های تربیتی و پرورشی از طرف دستگاه‌های متولی  است.

وی در پایان گفت:هدف از برگزاری المپیاد ورزشی مدد جویان علاوه برتحقق اهداف عمومی که برای این المپیاد دیده شده، شناسایی استعدادها و پرورش مددجویان مستعد نیز مورد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/