شناسایی سالانه ۳۰ فرصت سرمایه گذاری در استان

دکتر سمانه حسن پور، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان راهبر توسعه استان ، سالانه ۳۰ فرصت شغلی را در استان شناسایی می کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، در نشست مجازی با خبرنگاران در گروه واتساپی مدیران و رسانه گفت : این سازمان به عنوان راهبر توسعه استان هم برنامه های کلان توسعه را تدوین می کند و هم نقش نظارتی را در اجرای این برنامه ها بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت لرستان در گام اول ، سند چشم انداز توسعه استان را که شامل شناسایی افق توسعه یافتگی در مناطق مستعد با توجه به قابلیت های اقتصادی برای ایجاد پروژه می شود طراحی می کنیم ،گفت: در گام دوم ، سند راهبردی آمایش سرزمین را که شامل بازنگری کلی آن است طراحی کردیم ، که در سال ۹۸ ،در کمیسیون تخصصی ذیل کمیسیون ملی آمایش سرزمین تصویب شد و سازمان مدیریت و نمایندگان وزارت خانه از آن دفاع کردیم.

حسن پور افزود: در سند آمایش، افق توسعه یافتگی استان طراحی شده ، در ذیل آن چندین برنامه عملیاتی تدوین شد و تلاش ما هم در جهت جذب ، تامین و توزیع اعتبارات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ایجاد زیرساخت بویژه زیرساختهای حیاتی و کلان مثل حمل و نقل و عمران شهری را از جمله سیاستهای کلان این سازمان عنوان کرد و افزود : سالانه ۳۰ فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی می شود ، مطالعات پیش امکان سنجی آنها صورت میگیرد و بوسیله ابزارهای اقتصادی برآورد می کنیم که آیا این طرح، قابلیت اجرا را در لرستان دارد یا ندارد.

حسن پور اضافه کرد : همه این فرصتها با توجه به سند آمایش و سیاستهای وزارتخانه ها انجام میگیرد ، به این معنا که ما پروژه هایی را انتخاب می کنیم که بتوانند از تسهیلات وزارتخانه ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت ناظر عالی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است ، گفت:در سال ۹۷ تمام واحدهایی که تسهیلات اشتغال روستایی به آنها تعلق میگیرد شناسایی کردیم و گزارش تحلیلی آن شامل میزان پیشرفت و شناسایی پروژه هایی که منجر به اشتغال پایدار می شوند، در اختیار سازمان مدیریت و برنامه برنامه ریزی کشور، استاندار لرستان و وزارت کار ،رفاه و تامین اجتماعی قرار دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: امسال ابتدا ، پروژه های بالای ۱ میلیارد و سپس پروژه های بالای ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار را رصد کردیم و گزارش تحلیلی آنها در حال انجام است.

حسن پور بیان کرد : در این راستا با دستگاههای اجرایی و همچنین بانکهایی که در پرداخت تسهیلات انحراف دارند برخورد می شود و البته محقق شدن این اهداف ، منوط به این است که همکاران ما در سازمان، طی دو هفته، گزارش تحلیلی این بازدیدها را تهیه کنند.

انتهای پیام/