طرح مشترک آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان؛

شناسایی و هدایت دانش آموزان مستعد در قالب طرح ملی شهاب

جلسه هماهنگی طرح ملی شهاب با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان و مدیران بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه با تمجید از اجرای این طرح گفت:این برنامه، مهم‌ترین برنامه شناسایی مستعدان برتر در عرصه آموزش عمومی و اولین همکاری گسترده بنیاد ملی و وزارت آموزش و پرورش کشور است که از سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ در کشور اجرا شده است و لازم است در لرستان هم بصورت جدی این موضوع پیگیری شود.

یونس بهاروند ایران نیا افزود:هدف اصلی این برنامه، شناسایی دانش‌ آموزان دارای استعدادهای برتر کشور و هدایت آنان در مسیر تحصیل باکیفیت، مهارت‌آموزی و پرورش استعدادهای خاص آنان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان هم به رویکرد بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت:شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و… و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود صورت می گیرد .

مسعود صادقی با بیان اینکه برنامه ایران گشت ذیل طرح ملی شهاب در مدارس اجرا می شود،افزود:در مرحله اول ۴ مدرسه شبانه روزی در شهرهای خرم آباد،دورود و سلسله برای اجرای این برنامه انتخاب شده که دانش آموزان مستعداین مدارس در قالب این برنامه به بازدید از مراکز علمی، شرکت های دانش بنیان و کارخانجات خواهند پرداخت شد.

انتهای پیام/