مدیر کل کار لرستان مطرح کرد؛

صادرات بیش از ۹ هزار دلاری تعاونی های لرستان به خارج

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از صادرات بیش از ۹ هزار دلار ی محصولات تعاونی های استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سید فرهاد ناصری نیا گفت:در شش ماهه اول سالجاری میزان صادرات شرکت‌های تعاونی لرستان به خارج از کشور بیش از ۹ هزار و ۲۱۰ دلار بوده است.

وی افزود:۴۰۹ شرکت تعاونی روستا با سه هزار و ۲۰۳ نفر عضو و چهار هزار و ۷۱۶ فرصت شغلی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی و شیلات فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل شرکت‌های تعاونی گفت: همچنین طی شش ماهه اول امسال ۱۱ شرکت تعاونی با ۷۷ نفر عضو تشکیل شده که زمینه ایجاد ۴۰ فرصت شغلی را در استان فراهم کرده است.

ناصری نیا مهم‌ترین راهبرد‌ها در توسعه ی مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها را ارائه آموزش‌های لازم، عنوان کرد و افزود:کارشناسان این اداره کل با هدف افزایش سطح دانش و بهره وری در تولید و عرصه اقتصادی ،شش ماهه اول امسال چهار هزار و ۷۹۸ نفر ساعت آموزش‌های عمومی،تخصصی، حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران لرستانی ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح روستا تعاون بر پایه توانا سازی اقتصادی و معیشتی روستاییان با تکیه بر منابع و مزیت‌ها وظرفیت‌های موجود در روستا‌ها پیش بینی شده گفت:ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در شناسایی فرصت‌های موجود، پیشگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش مشارکت‌های مردمی، توسعه بازار محصولات روستایی، هدایت سرمایه به سمت اشتغال مولد و هم افزایی در تولید محصولات از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/