فعالیت ۳۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ی ازدواج / پیشگیری از آسیبهای دانش آموزی جهادی فرهنگی اجتماعی است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان، از فعالیت ۳۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ی ازدواج،خبر داد و گفت :پیشگیری از آسیب های دانش آموزی یک جهاد فرهنگی اجتماعی است که با کمک مدارس ،خانواده ها ،محلات،و همکاری دستگاه ها محقق می شود.

به گزارش همای سعادت ، مریم پورسرتیپ در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی استانداری ،اظهار داشت: از دیر باز، خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی،بعنوان پایه و اساس تشکیل جوامع و تاثیر گذاری فراوانی بر اعضاو فرزندان دارد ، اما به مرور زمان و با تغییر شرایط زندگی و مشکلات فراوان ، تا حد زیادی نقش و بار سنگین این نهاد در خصوص تعهدات تربیتی نسبت به قبل کم رنگ شده و به همین دلیل، مدرسه و نهاد آموزش و پرورش محیطی خاص هستند که وظیفه ی مهمی را در این راستا، در کنار نهاد خانواده و محیط بر عهده دارد.

وی افزود : در طرح تقسیم کار ملی، آسیب های محیط های دانش آموزی به دلیل تهدیدسلامت و هویت، به عنوان یکی از آسیب های اولویت دار ۱۸ گانه مطرح شده و اداره کل آموزش و پرورش ، متولی اصلی و‌چند دستگاه به عنوان دستگاه همکار و معین انتخاب شدند که انتظار می رود همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.

پورسرتیپ به ضرورت تلاش همه جانبه برای آموزش مهارت های خود مراقبتی به دانش آموزان با راهکارهای معتبر اشاره کرد و گفت : باید والدین را از خطراتی که فرزندانشان را تهدید میکند آگاه کنیم .

وی تصریح کرد: ازدواج مقوله ای است که تحت تاثیر جامعه است و شرایط جدید باعث بروز تمایزات آشکار در حوزه ساختار ازدواج شده است.

پورسرتیپ افزود: وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری مناسب است و بنا به بافت سنتی استان، نیاز به همکاری فرهنگی، مشوق های ازدواج و کمک سازمانهای مردم نهاد و خیرین در این حوزه احساس می شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج توسط اداره ورزش و‌جوانان دارای مجوز می باشند که می توانند در این خصوص کمک کنند ،گفت : کلیه دستگاه ها از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و خیرین در حوزه ی فرهنگ سازی برای این سنت پسندیده استفاده کنند.

انتهای پیام/