معاون منابع طبیعی لرستان مطرح‌ کرد؛

مقابله با آفت «پروانه برگ‌خوار» در سطح ۸۰۰ هکتار

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:مقابله با آفت «پروانه برگ‌خوار» در سطح ۸۰۰ هکتار در استان انجام می‌شود.

به گزارش همای سعادت،بهروز دریکوند در گفتگو با سفیرافلاک،اظهار داشت:در حال حاضر در برخی از مناطق جنوب استان و در اتفاعات، شاهد طغیان پروانه برگ‌خوار سفید هستیم که پس از شناسایی این آفت، اقدامات لازم برای مقابله با آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:هم‌اکنون ۸۰۰ هکتار آلودگی این آفت در سطح استان مشاهده شده که قرار است با پهپاد این مناطق پاک شوند که محلول مورد نیاز تهیه و آماده شده و به زودی کار مقابله با این آفت آغاز می‌شود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: این آفت ابتدا برگ درختان را مصرف می‌کند و به دلیل تکثیری که دارند، روز به روز جمعیت آن‌ها بیشتر می‌شود و برگ درختان اطراف را نیز مصرف می‌کند که در نهایت درخت در این فصل از سال مجبور به جوانه‌زدن می‌شود.

دریکوند بیان کرد: در صورتی که این آفت در درختان از بین نرود سبب می‌شود تا درخت نابود شود لذا برای جلوگیری از نابودی درختان، مقابله با این آفت طی روزهای آینده انجام می‌شود و از گسترش این آفت جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون مقابله با این آفت در اولویت قرار گرفته تا بتوانیم این آفت را از بین ببریم چرا که نگهداری و حفاظت از درختان موضوعی جدی است و امروز هر درخت گنجینه‌ای ارزشمند است که نباید اجازه داد از بین برود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در گام اول تلاش دارد تا از ورود چنین آفت‌هایی در جنگل‌ها پیشگیری کند که در همین راستا به صورت مستمر رصد و پایش را انجام‌ می‌دهد که در صورت مشاهده هرگونه آفت بلافاصله اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای خبر/