هیئت مدیره مجمع خیرین محیط‌زیست لرستان انتخاب شدند

با برگزاری انتخابات،هیئت مدیره مجمع خیرین محیط‌زیست استان لرستان انتخاب شدند.

به گزارش همای سعادت، علی سالاروند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در انتخابات مجمع خیرین زیست محیطی لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه محیط زیست یک امانت است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است، اظهار داشت: این امانت را باید بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که محیط‌زیست را وظیفه عموم دانسته است به نسل‌های بعدی برسانیم.

وی با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت استان ۳۲۲ هکتار است که با تعداد محدودی محیط‌بان آن هم در شرایطی که اکثر این محیط بانان نیز به دلیل شرایط کاری آسیب دیده هستند در حال حفاظت هستند، عنوان کرد: محیط زیست نیاز به کمک همه دارد، محیط زیست شکننده شده است، زمانی شاید به این حوزه زیاد توجه نمی‌شد،بعد از بحران‌هایی مانند گرد و غبار، آلودگی‌های کلان شهرها، آب‌ها و… توجهات به محیط زیست را چند برابر کرده است.

سالاروند با اشاره به اینکه بخشی از امنیت غذایی و جلوگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی و تحقق حقوق عامه ما از طریق همین حوزه محیط زیست تأمین می‌شود،گفت: بیماری‌هایی چون سرطان‌ها ممکن است به دلیل همین باقی مانده سم و کود، فلزات سنگین و… در مواد غذایی باشد که در واقع فعالیت در حوزه محیط زیست می‌تواند تضمین کننده سلامت و امنیت غذایی جامعه بشری باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه محیط زیست استان لرستان تا کنون در بسیاری از موارد از جمله هوشمندسازی حفاظت از مناطق، ایجاد خانه‌های محیط‌زیست، ایجاد خانه‌های فناور محیط زیست، توسعه موزه‌هایتنوع زیستی و … در کشور پیشگام بوده است، امروز با ایجاد مجمع خیرین محیط‌زیست بعنوان اولین مجمع خیرین محیط زیست هم در کشور پیشگام بوده است که این امر را مدیون کمک‌های دکتر نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان می‌داند که رضوی مؤسس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان را به کمک محیط‌زیست استان فرستاده است.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست در شکننده‌ترین حالت قرار دارد و این حوزه دیگر جای هیچ گونه آزمون و خطایی ندارد، افزود: اگر خیرین در این حوزه فعال شوند به طور حتم شاهد توفیقات زیادی در حوزه حفاظت از محیط زیست خواهیم بود.

محمد علی رضوی مؤسس مجمع خیرین زیست محیطی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه لرستان می‌تواند برای این کار جدید در کشور پایلوت باشد چرا که لرستان همواره در ابتکارات این حوزه پیش قدم بوده است، اظهار داشت: قطعاً همان پیشرفتی را که در مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان داشته ایم با حضور این اعضا در مجمع خیرین زیست محیطی استان شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه خیرین توانستند اعتماد مردم را در کشور و خارج از کشور جلب کنند و این امر نیز به خاطر صداقت و اقداماتی که انجام داده اند بوده است، افزود: در کشور اعتماد خاصی به خیرین مدرسه وجود دارد، قطعاً شما عزیزان که در این مجمع عضو هستید می‌توانید منشأ خیر باشید و امیدوارم که بتوانید کاستی‌های فوق العاده زیادی که در حوزه محیط زیست وجود دارد را با کمک خیرین در کشور و به خصوص در لرستان رفع کنیم.

رضوی، تاکید کرد: در این راستا می‌طلبد که شما عزیزان با توجه به محبوبیتی که در بین مردم کسب کرده اید و همچنین اعتمادی که مردم به شما دارند، این مجمع را تشکیل دهیم و قدمی را در راستای حفظ محیط زیست استان لرستان برداریم.

خرم آبادی یکی دیگر از خیرین این حوزه نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه لرستان همیشه در حوزه‌های مختلف خیر، استان اول بوده در حوزه محیط زیست کارهایی صورت گرفته است، اظهار داشت: هدف ما از تشکیل این مجمع تبدیل حرکات فردی به جمعی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

وی، تصریح کرد: امیدواریم که در آینده، هم استانی‌ها به این مجمع زیست محیطی لرستان افتخار کنند.

در ادامه این جلسه مظفر افشار پدر بلوط ایران، با اشاره به اینکه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان مدیری اجرایی و مورد تأیید همه انجمن‌ها و دلسوزان محیط زیست است از حمایت همه جانبه مادی و معنوی خود و سایر خیرین از این مجمع و پروژه‌ای زیرساختی در حوزه محیط‌زیست استان لرستان خبر داد.

یکی از خیرین در پایان جلسه ضمن اعلام حمایت همه جانبه از محیط‌زیست قول ساخت یک باب پاسگاه محیط بانی را برای جلوگیری از انقراض گونه‌های حیات وحش دادند.

بنا بر این گزارش، با برگزاری انتخابات، «رسول پاکدل»، «علیرضا فرزین»، «سید مرتضی صورتیان» و «سکینه مالزیری» به عنوان اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین محیط زیست لرستان انتخاب شدند.

انتهای پیام/