وجود ۱۷۱ معدن فعال در لرستان/ ۲۴۰۰ تن سنگ صادر شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان،گفت :۱۷۱ معدن فعال در لرستان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان ،مهندس بهزاد منصوری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد معادن فعال استان ۱۷۱ و تعداد معادن غیرفعال استان نیز ۱۰۶ واحد،است ،اظهار داشت : همچنین تعداد معادن سنگ تزئینی فعال استان ۴۵ واحد و واحدهای غیرفعال سنگ تزئینی نیز ۷۵ واحد است.

وی افزود: تعداد سنگبری های استان نیز ۲۳۴واحد دارای پروانه بهره برداری است که حدود ۸۰ درصد این تعداد با ظرفیت ۴۰ درصد فعالیت می‌کنند.

منصوری ادامه داد: تعداد افراد مشغول در حوزه معادن بر اساس پروانه بهره برداری یک هزار و ۸۶۲ نفر و در سنگبری ها نیز ۲ هزار و ۷۱۰ نفر است که در واقعیت بیش از دوبرابر اعداد مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: درصد فعالیت واحدهای صنعتی فعال در استان نیز متفاوت است به گونه ای که ۱۴۱ واحد به طور ۱۰۰ درصد فعالیت دارند و مابقی نیز بین ۲۵ تا ۷۵ درصد فعالیت دارند.

منصوری با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری بر اساس اطلاعات جواز تاسیس واحدهای فعال استان نیز ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال است، اظهار داشت: بیشترین فراوانی گروه های صنعتی واحدهای فعال در استان به ترتیب سنگبری هابا ۲۳۴ واحد وصنایع غذایی با ۱۵۲ واحد و کمترین واحدها نیز مربوط به صنایع نساجی و سلولزی است.

وی درباره عملکرد سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ بخش معدن نیز گفت: برخی از مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه ای در این مدت تولید شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: میزان استخراج واقعی این واحدهای معدنی نیز یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۹ تن بوده است و همچنین ۵۹۳ هزار و ۹۶۳ تن موادمعدنی تولیدی در استان نیز ذخیره شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به میزان صادرات سنگ در استان در سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: جمع کل صادرات سنگ استان به میزان ۲ هزار و ۴۷۴ تن و ۲۲ کیلوگرم به ارزش صادراتی ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سنگ صادراتی از گمرک خرم آباد و سایر گمرکات کشور صادر شده است، افزود: این میزان سنگ به بازارهای هدفی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین صادر شده است.

انتهای پیام/