کاووش شهر قدیم خرم‌آباد در نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از اجرای عملیات کاووش شهر قدیمی خرم‌آباد در نوروز پیش‌رو خبر داد.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن‌پور در همایش ملی گردشگری که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ شهر قدیم خرم‌آباد در حریم مناره آجری شهر کاووش خواهد شد و گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند از روند کاووش‌های وضعیت شهر بازدید کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سطح کشور چند میز تخصصی گردشگری تعریف شده که استان لرستان نیز میز تخصصی گردشگری کشاورزی را در اختیار دارد و بر همین اساس همایش ملی گردشگری کشاورزی در استان لرستان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: همچنین در کنار میز ملی تخصصی گردشگری کشاورزی، بحث ژئوتوریسم، اکوتوریسم و‌ گردشگری خوراک نیز جز برنامه‌های لرستان در حوزه گردشگری است.

حسن‌پور ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم با روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، جاذبه‌های گردشگری لرستان معرفی کنیم که در همین راستا امسال برای نخستین بار از اپلیکیشن لرستان سفر رونمایی و راه‌اندازی شد، و به موجب این برنامه هر گردشگر با ورود به لرستان یک پیامک خوش آمدگویی و لینک نصب اپلیکشین را دریافت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، لرستان عنوان کرد: اپلیکیشن لرستان سفر حاوی لیست تمام نقاط گردشگری، مراکز اقامتی و هتل‌ها، محورهای گردشگری، مراکز پذیرایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری بارگذاری شده و بر این اساس در کمترین زمان، مسافران نوروزی جهت‌دهی، راهنمایی و خدمات‌رسانی خواهند شد.

انتهای پیام/