مدیرکل تعاون روستایی لرستان:

۲ هزار و ۵۹ هکتار کشت قراردادی در لرستان ثبت شد

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت:۲ هزار و ۵۹ هکتار کشت قراردادی با ۲۹۴ قرارداد در استان ثبت شده است و ثبت قرارداد تا اواخر دی ماه همزمان با پایان فصل کاشت ادامه خواهد داشت.

به گزارش همای سعادت،غلامعلی فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان رومشکان با ثبت ۷۴ قرارداد و ۷۶۶ هکتار سطح زیر کشت، تاکنون جزو شهرستان های پیشرو در کشت قرار دادی است.

وی افزود: همچنین در کوهدشت ۴۱۵ هکتار با ۳۰ قرارداد، خرم آباد ۱۸۳ هکتار با ۶۸ قرارداد، دلفان ۱۵۹ هکتار و ۳۱ قرارداد و در ازنا نیز ۱۵۶ هکتار با ۱۹ قرارداد تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیر تعاون روستایی با بیان اینکه اکثر قراردادهای منعقد شده مربوط به کشت گندم هستند،اضافه کرد: امسال علاوه بر سازمان غله و خدمات بازرگانی که متولی کشت قراردادی گندم است، سازمان تعاون روستایی نیز مجری این طرح شد و علاوه بر گندم، کشت قراردادی دانه های روغنی را هم خواهد داشت.

فتحی تصریح کرد: کمترین ثبت قرارداد متعلق به بروجرد با ۱۰ هکتار و سه قرارداد، سلسله ۱۲ هکتار و هفت قرارداد و پلدختر ۳۶ هکتار و ۱۱ قرارداد و در شهرستان های الیگودرز، دورود و چگنی هم به ترتیب ۱۳۵ هکتار و ۱۷ قرارداد، ۹۲هکتار و هشت قرارداد و ۳۶ هکتار و ۱۱ قرارداد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه در این طرح ۲۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت و در زمان برداشت محصول به صورت کامل تسویه می شود،افزود: همچنین کمک هزینه حمل محصولات به مراکز خرید تضمینی به کشاورزان طرف قرارداد پرداخت خواهد شد که پارسال به ازای هر تن، یک میلیون ریال تحت این عنوان توسط دولت تقبل شد و مبلغ آن در سال زراعی پیش رو افزایش خواهد یافت.

فتحی عنوان کرد: کشاورزان می توانند برای انعقاد قرارداد به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها و یا شرکت های تحت پوشش مراجعه کنند و یا از طریق نرم افزار جامع کشت قراردادی به آدرس اینترنتی https://farm.mcinext.com/auth/onboarding و انتخاب گزینه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مجری طرح اقدام کنند.

به گفته وی سهمیه کشت قراردادی کلزا توسط سازمان تعاون روستایی لرستان ۲۰۰ هکتار است و کشت گندم محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/