طی شش ماه نخست امسال؛

آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری، اظهار کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری با همت و تلاش کارکنان و اعضای ستاد دیه استان و با یاری خیران و نیکوکاران گرامی، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۲۱۱ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند.

وی افزود:از مجموع مددجویان آزاد شده، ۴ نفر زندانی بدهکار دیه حوادث و سوانح کارگاهی، ۹۲ نفر محکوم مالی در جرایم غیرعمد، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۴ نفر بدهکار نفقه بودند که خوشبختانه و با همت نیکوکاران خیراندیش و نوع‌دوست و با تلاش‌های ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری تاکید کرد: مجموع بدهی این مددجویان ۳۷۱ میلیارد تومان بود.

۱۸۴ مددجو همچنان چشم‌انتظار کمک نیکوکاران

وی یادآور شد:از مجموع این مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین هم استانی، ۲۹۵ میلیارد تومان از طریق اعطای اعسار، ۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۹ میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع، چون آورده خانواده مددجو، کمک‌های نهاد‌های حمایتی و … تامین و به حساب خزانه دادگستری واریز و موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه لرستان با تقدیر از حمایت و کمک شکات در گذشت از بخشی از بدهی خود، گفت: در فرآیند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شکات به مانند خیران عمل کرده و همواره از بخشی از بدهی خود گذشت می‌کنند که در این فرصت از این اقدام خدا پسندانه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در ۶ ماهه ابتدای سال جاری شکات محترم ۲۱ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کردند که رقم بالایی بوده و سهم بسیار مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان داشته است.

رشد ۵۵ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری در مقایسه با آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در مدت مشابه سال قبل نیز، گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته در مجموع ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد استان شامل ۱۴۰ مرد و ۳ زن از زندان آزاد شدند که این آمار در مقایسه با آمار ۶ ماهه امسال رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس دادگستری لرستان ادامه داد:همچنین مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹۲ میلیارد تومان بود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خیران و نیکوکاران هم‌استانی در کمک به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: این اقدام به نوعی معامله با خداست و خیران بزرگوار با خدای خود معامله می‌کنند و قطعا معامله با خداوند همواره منشا خیر و برکت خواهد بود، اما ما هم به سهم خود از این خیران عزیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.

بر پایه این گزارش، زندانیان بسیار زیادی همچنان به دلیل محکومیت‌های مالی و جرایم ناخواسته غیرعمد در زندان هستند که همچنان امیدوارند بتوانند با کمک و حمایت ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/