مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان:

آسیب شناسی در حوزه مد و لباس در دستورکار قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،گفت: حوزه مد و لباس یکی از مهمترین حوزه های فرهنگی و فرهنگ عمومی است که در این زمینه لازم است،آسیب شناسی دقیق و مناسبی صورت بگیرد.

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد،در اولین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس،اظهار داشت:در این راستا برگزاری جشنواره های مد و لباس یک اقدام مهم جهت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف است.

وی ادامه داد:برگزاری چنین رویدادهایی باعث می شود به سمت امنیت پایدار در این حوزه حرکت کنیم و بین سلیقه دو قشر مذهبی و غیرمذهبی و تفاوت بین زیبایی و پوشش، تعادل ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان،خاطرنشان کرد:ایجاد پیوست فرهنگی در این حوزه باید در دستور کارگروه مد و لباس قرار بگیرد.

روانشاد افزود:یکی از مهمترین ظرفیت های این کارگروه تولید محتوی و تولید محصول در این زمینه می باشد و لازم است که در این زمینه نیز فراخوانی جهت شناسایی ایده ها، طرح ها و … در بین جامعه فرهنگی، هنری ، رسانه ای و …است.

وی ضمن تاکید بر برگزاری مستمر جلسات این کارگروه و تدوین تقویم اجرایی،خواستار استفاده از ظرفیت های نخبگان،اساتید دانشگاه و …در این کارگروه شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این جلسه گفت:لازم است که باتوجه به ظرفیت های زیست بوم استان و خط مشی هایی که از سوی ستاد ساماندهی مد و لباس ارایه می شود، بومی سازی صورت بگیرد.

رضا نیازی افزود:در این راستا می توانیم از برخی نمادها و المان های استان که با فرهنگ و هنر این استان ، هم خوانی دارد در طراحی مد و لباس استفاده کنیم.

وی ادامه داد:لازم است که در این حوزه از ظرفیت هایی مانند نمایشگاه های فصلی و نمایشگاه دائمی استفاده کنیم تا موضوع ساماندهی مد و لباس به نحو ملموسی در جامعه ، گسترش یابد.

معاون هنری و امورسینمایی خاطرنشان کرد:در این حوزه نباید از قدرت رسانه و فرهنگ مصرف گرایی غافل شد زیرا جنگ نرم در این حوزه پدیده ای غیرقابل چشم پوشی است و باید با قدرت فرهنگ، هنر و داشته های خودمان آن را، جایگزین کرد.

نیازی اظهار کرد:با افتتاح دفتر انجمن مد و لباس نیز هم افزایی و هماهنگی بهتری در این زمینه صورت می گیرد.

وی بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات فعالان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس، بر اعلام فراخوان جهت برگزاری جشنواره مد و لباس تاکید کرد.

نیازی افزود:لازم است سایر دستگاه هایی که با این حوزه مرتبط هستند یا در این زمینه فعالیت دارند،به عنوان عضو مهمان در این کارگروه دعوت شوند.

انتهای پیام/