اتصال ۳۹ روستای چگنی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان،گفت: ۳۹ روستای شهرستان چگنی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،مجتبی صارمی، در جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان که در محل فرمانداری چگنی برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های در دست اقدام و ابلاغی وزارت ارتباطات در حوزه روستایی این شهرستان مبنی‌بر اتصال ۳۹ روستا در این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات از طریق احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود از ۲G به ۳G و ۴G ارائه داد.

وی افزود: اجرای پروژه FTTH (فیبرنوری درب منازل و کسب و کارها) از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت متبوع است و بستری پرسرعت و پایدار در حوزه ارتباطات ثابت برای مشترکین فراهم می‌کند و در رشد و توسعه به عنوان زیرساخت ایجاد” شهر هوشمند” بسیار مؤثر است.

این مسئول اظهار کرد: در لرستان طی برنامه سه ساله باید حدود ۲۸۰ هزار خانوار در مناطق شهری به این شبکه متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد: در حال حاضر برخی از اپراتورها دارای مجوز عملیات اجرای پروژه را در برخی از شهرهای استان آغاز کرده‌اند.

ضمناً در این جلسه هریک از مدیران حوزه ICT استان موارد و برنامه‌های مربوط به حوزه‌های کاری خود را تشریح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

گفتنی است، تاکنون تعداد ۳۹ روستا در شهرستان چگنی با ۲ هزار ۲۵۱ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و۵۲۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

انتهای پیام/