اجرای اولین طرح هوشمندسازی مناطق حفاظت شده کشور در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:اولین طرح هوشمندسازی مناطق حفاظت شده کشور،دراین استان برای رصد و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش اجرا می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین،علی سالاروند،در همایش تنوع زیستی با شعار« تنوع زیستی را به کره زمین برگردانیم»که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی برگزار شد،گفت:هرجا فقر باشد در تعارض با حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود:آخرین به روز رسانی جرایم شکار و صید مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌باشد که در شورای عالی محیط زیست مصوب و ابلاغ شده است اما برای بازدارندگی جرائم زیست‌محیطی و حفاظت بیشتر از محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی،به روز رسانی جرائم در دستور کار است و تقریباً نهایی شده است و به محض ابلاغ اجرایی خواهد شد.

وی گفت:هم‌اکنون جریمه برای شکار کل و قوچ ۲۵ میلیون تومان و بز و میش یعنی گونه ماده بعنوان جنس زاد آور ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد، بیان کرد:۳۲۲ هزار هکتار تحت مدیریت ما اعم از اثر طبیعی ملی غار ماهی کور،مناطق حفاظت شده شادابکوه،اشترانکوه، سفیدکوه و قالی کوه و دو پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و وژناب را داریم.

وی افزود:۱۷۵۰ گونه گیاهی،۳۷۵ گونه جانوری،۴۳ گونه پستاندار،۲۵۰ پرنده ،۵۵ خزنده، پنج گونه دوزیست مثل سمندر لرستانی و ۱۹ماهی از گونه های موجود در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان تصریح کرد:پنج گونه دوزیست در استان داریم که سمندر لرستانی جز آنهاست.

وی با اشاره به ضعیف بودن گونه گوزن زرد از لحاظ ژنتیکی تصریح کرد: احیاء این گونه بسیار مهم است و با مشارکت بخش خصوصی زیستگاه این گونه در مجتمع کشت و صنعت ایجاد شده است.

سالاروند از اولین طرح هوشمندسازی مناطق حفاظت شده کشور در لرستان خبر داد و گفت:این امر انجام شده و از دوربین‌هایی پیشرفته برای رصد و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش استفاده می‌شود.

انتهای پیام/