اجرای طرح تثبیت یادگیری در ۲۱۷ پایگاه در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با هدف کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق یادگیری و حمایت از دانش‌آموزان لازم‌التعلیم، طرح تثبیت یادگیری در ۲۱۷ پایگاه، از ۱۲ تیرماه جاری آغاز شده است و تا پایان مرداد ادامه دارد.

رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار همای سعادت، با اشاره به بحران و محدودیت‌های کرونا و در پی آن،تدریس غیرحضوری، سکون و بی تحرکی دانش آموزان، وابستگی به گوشی و فضای مجازی و افت تحصیلی آنها نسبت به زمان عادی و حضوری،اظهار کرد: برای رفع این مشکلات، با برنامه ریزی های مدون، به طور جدی درصدد برگزاری طرح تثبیت یادگیری برای دانش آموزان هستیم.

وی، تهیه ماسک و تهویه هوای مناسب را از سختی های دوران کرونا عنوان کرد و افزود: خوشبختانه آن برهه زمانی را سپری کرده ایم و حتی دانش آموزان محروم از تحصیل پای کار آمدند و در این خصوص، جزو استانهای برتر کشور بودیم.

عزتی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان دوره ابتدایی از کلاسهای طرح تثبیت که به منظور جبران افت تحصیلی آنها برگزار شد، گفت: همچنین طرح کلاسهای تابستانه متوسطه دوره اول و دوم با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان، برای طرح تثبیت یادگیری متوسطه اول و دوم فنی و برای سه پایه ابلاغ شده و گام های اجرایی این طرح شامل جلسه هماهنگی و کارگروه تخصصی انجام شده است همچنین یک جلسه هماهنگی برای این طرح تثبیت با حضور همه معاونین آموزشی مناطق ۲۴ گانه در طول این هفته برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان جامعه  هدف طرح تثبیت یادگیری را، دوره متوسطه اول و دوم و ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس عادی و دولتی مناطق کم برخوردار عنوان و خاطرنشان کرد: خوبی طرح مذکور این است که دانش آموزان مردود شده و دانش آموزانی که قبول شده و نیازمند تقویت نمره هستند نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند و در صورت شرکت در این طرح و امتحان، نمره بالاتر برای آنها ثبت می‌شود.

وی یادآور شد: طرح تثبیت یادگیری با هدف کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق یادگیری و حمایت از دانش‌آموزان لازم‌التعلیم اجرا می‌شود و در راستای طرح،مدرسه تابستان علاوه‌ بر فعالیت‌های آموزشی، برنامه‌های پرورشی، ورزشی و تفریحی نیز برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

۱۶ هزار و ۵۲۱ دانش آموز، مشمول طرح تثبیت می شوند

عزتی گفت: ۱۶ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز مشمول این طرح، نیازمند تلاش بیشتر و قابل قبول که در ۲۱۷ پایگاه در سراسر استان از ۱۲ تیرماه تا پایان مردادماه به فعالیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی می‌پردازند و پیش‌بینی ما بر بهبود محسوس اُفت تحصیلی آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در اجرای طرح تثبیت در سطح روستاها هم یک روستا به صورت روستای مرکزی انتخاب می‌شود و مدارس در آن با کلیه امکانات، وسایل سرمایشی و غیره تجهیز می‌شوند معلمان نیز موظفند طبق برنامه و سرفصل‌های معین تدریس کنند.

وی با بیان اینکه به منظور کیفیت‌بخشی این طرح، کلاسها باید تحت نظر اکیپهای بازرسی قوی قرار بگیرند، اضافه کرد: این طرح برای معاونت تربیت بدنی نیز می‌تواند فرصتی برای توسعه رشته های متنوع ورزشی باشد چرا که این معاونت، علاوه بر اعتبارات سرانه ورزشی، از اعتبارات طرح تثبیت نیز می‌تواند استفاده کنند.

تامین اعتبار ۱۱ سالن و زمین ساحلی شنی، به همت “خیرین”

عزتی در خصوص امور ورزشی هم گفت: ۳۳ چمن مصنوعی اعتبار گرفته است که یک سوم حجم آن تامین اعتبار شده و دو سوم آن هم از محل بودجه خیرین است که امیدواریم خیرین، از این قبیل طرحها بیشتر استقبال کنند و شاهد رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در حوزه ورزش باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در همین خصوص افزود: با همت خیرین، ۵ سالن سقف بلند و ۶ زمین ساحلی شنی نیز اعتبار گرفتند و افتتاح شدند، علاوه بر مشارکت خیرین، از ظرفیت نمایندگان استان نیز برای ایجاد چمنهای مصنوعی و ساحلی استفاده شد و امیدواریم که دانش‌آموزان در هر رنج سنی بتوانند از آن استفاده کنند.

عزتی با اشاره به اینکه ارودگاه دانش‌آموزی خرم‌آباد دارای یکسری زمین شنی و سالن ورزشی بسیار مجهز است و برنامه کاری منسجمی دارد، از تاسیس سالن جلسات، تحت عنوان دهکده المپیک در این اردوگاه خبر داد.

فاطمه سعادت راد

انتهای پیام/