اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در خرم‌آباد

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور مدیرکل بازرسی لرستان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، ” سعید رازانی” مدیرکل بازرسی استان لرستان، پنجم تیرماه در طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بازرسی یکی از سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی بوده و جزو سازمان‌هایی است که یک اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده است.

وی هدف مهم بازرسی را اجرای درست قوانین در دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: با توجه به گستردگی وظایف بازرسی کل کشور نمی‌توانیم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها را بازرسی کنیم و بازرسی‌ها طبق طرح و برنامه‌ریزی و حسب مورد است که طی آن بازرسی طبق برنامه وارد دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌شود.

رازانی با تأکید بر اینکه اگر در بازرسی اشکالاتی ببینیم برای مدیر دستگاه ارسال می‌شود و در پایان هم گزارش و پیشنهاداتی ارائه می‌شود،گفت: اجرای پیشنهادات بازرسی به دستگاه‌ها الزامی است.

مدیرکل بازرسی استان لرستان با یادآوری اینکه اگر بازرسان سازمان بازرسی در جریان بازرسی یک محل تخلفی ببینند حسب مورد با رئیس یا کارمند برخورد می‌کنند، اظهار کرد: در سال گذشته افرادی در رده‌های مختلف از مدیرکل تا معاون تا رئیس اداره و رده‌های پایین‌تر معرفی و برای آنان تخلفات و مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری‌های استان مجازات‌های مختلفی اعمال شده که نمونه آن اخراج، انفصال و محرومیت از پست بوده است، ادامه داد: یکی از کارهای بازرسی، بازرسی‌های سرزده است بدون اینکه رئیس اداره در جریان باشد؛ نمونه آن بازرسی از بیمارستان شهید رحیمی بود که مدت ۴۸ ساعت مشکلات آن را برطرف کردند.

رازانی برخورد با فساد را اولویت نخست بازرسی لرستان دانست و گفت: بازرسی استان در برخورد با فساد و مفسد بدون اغماض و به‌طور قاطع برخورد کرده و در این راستا با کسی تعارف ندارد. /ایکنا

انتهای پیام/