اختتامیه جشنواره بزرگ قرآنی «فجر ولایی» درخرم آباد برگزار شد+تصاویر

همزمان با ولادت حضرت علی(ع)، اختتامیه جشنواره بزرگ قرآنی «فجر ولایی» در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،همزمان با ولادت با سعادت اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مولی متقیان حضرت علی(ع)، اختتامیه جشنواره بزرگ قرآنی «فجر ولایی» با حضور فرماندار خرم‌آباد، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسوول هیات‌های مذهبی استان و برخی دیگر از مسوولان استانی برگزار شد.

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:در این شرایطی که تربیت فرزند بسیار سخت است، باید به پدران و مادران کودکان قرآنی تبریک گفت که توانسته‌اند، فرزندان خود را با قرآن آشنا و مأنوس کنند.

وی، با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، فرصت سوءاستفاده از علم فراهم شده است، بر ضرورت هوشیاری فرزندان تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان را در مسیر درستی که بتوانند نویدبخش آینده درخشان برای کشور باشند، قرار دهیم.

احمدی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که تربیت چنین کودکان قرآنی کافی نیست، بلکه باید آنان را در طی مسیر همواره همراهی کنیم؛ زیرا قطعاً هرچه سن آنان بیشتر شود، به موانعی برخواهند خورد و قطعاً انحرافاتی بر سر راه نسل جدید توسط دشمنان ایجاد می‌شود اما باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را همچنان در مسیر قرآن و عترت حفظ کنیم.

وی از والدین خواست که همواره فرزندان خود را در این مسیر یاری کرده و از آنان مراقبت‌کنند و سپس ادامه داد: اصول صحیح زندگی و همچنین مدیریت صحیح یک جامعه در آموزه‌های قرآن و عترت است و باید به این موارد توجه ویژه کنیم.

در ادامه معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز بر ضرورت توجه به ارتقای علمی کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: ایمان و علم دو بال هستند که هر دو در کنار هم باعث پیشرفت و ترقی فرد و جامعه خواهند شد، لذا باید هم بر روی ایمان و عقاید فرزندان خود و هم هم تحصیل علم آنان حساس بوده و توجه ویژه داشته باشیم.

احمد کاظمی خطاب به کودکان قرآنی حاضر در این مراسم که به اجرای قرائت قرآن پرداخته بودند، گفت: باید تلاش کنید تا هم در عرصه علم و هم فعالیت‌های پرورشی و مذهبی سرآمد باشید. در کلاس درس و محله‌ای که زندگی می‌کنید همواره پویا و فعال بوده و مساجد محله‌تان را تقویت کنید.

وی با تأکید بر اینکه نسل جدید و کودکان قرآنی باید مساجد محله خود را احیا و پویا کنند، بر ضرورت تکثیر این نسل تأکید کرد و گفت: باید در زمینه تربیت نسل قرآنی شبکه‌سازی انجام دهیم.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر در سه رده سنی نونهالان، کودکان و نوجوانان در این جشنواره شرکت کردند عنوان داشت: این مسابقه بمدت ۳ روز در موسسه رهروان حضرت فاطمه(س) با همکاری خانم ایازی مدیر موسسه برگزار شد، که در پایان ۲۰ نفر برگزیده و با اهدای لوح و هدایایی از آنان تجلیل شد.

گفتنی است،استقبال بی‌نظیر و کم سابقه خانواده‌ها از این مراسم یکی از نکات قابل توجه بود، به شکلی که تمام ظرفیت سالن پر شده بود و برخی از خانواده‌ها بیش از دو ساعت ایستاده مراسم را دنبال کردند.

 

انتهای پیام/