اختصاص خدمات پستی ویژه به دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف تدوین راهکارهای مناسب ارائه خدمات پستی به ناشران و خریداران کتاب از دومین نمایشگاه کتاب مجازی تهران با مدیر کل پست لرستان دیدار کرد.

به گزارش همای سعادت، احمد حسین فتایی، با حضور در دفتر مدیر کل پست لرستان، در خصوص تدوین خدمات پستی به ناشران لرستانی حاضر در نمایشگاه و همچنین خریداران کتاب از ناشران کشوری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان مورد استقبال خوبی قرار گرفت،گفت: امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز از تاریخ سوم تا دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان لرستان با سه ناشر در این نمایشگاه شرکت داشت که امسال طبق آمار و اطلاعات تکمیلی از خانه کتاب و ادبیات ایران تعداد ناشران به ۷ ناشر افزایش یافته که از این تعداد ۵ ناشر از مرکز استان (هاویر، شاپورخواست، پریسک، قلم اعظم و پراکنده)، یک نشر از شهرستان بروجرد (پارس تاک) و یک نشر نیز از شهرستان کوهدشت (پیشوک) است.

فتایی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد ناشران شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه در سراسر کشور و نیز استان لرستان افزایش داشته، شاهد افزایش سفارش‌هایی ارسال و دریافت کتاب در استان خواهیم بود، که انتظار می رود مجموعه زحمت کش و خدوم پست استان، همچون سال گذشته، خدمات ویژه ای را به این رویداد اختصاص دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تاکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی زمینه ساز توسعه فرهنگ استان و کشور دانست و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید ضمن اختصاص اعتبار به خدمات و اقدامات فرهنگی، بستر‌های مناسب را برای کم کردن فاصله مردم با مطالعه، کتاب و ارتقای جایگاه کتاب، آگاهی و آگاهی‌بخشی فراهم کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه مدیرکل پست لرستان ضمن بیان مقدمه‌ای در خصوص وضعیت پست استان گفت: در اواخر سال ۹۸ با رسیدن به ایام کرونا شاید تنها زیرساخت دولتی و ابزاری که توانست در اختیار مردم قرار بگیرد پست بود و پست در زمره دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان قرار گرفت و دوشادوش همکاران حوزه بهداشت و درمان پای کار بود و با ترافیک کاری چند برابری مواجه شد.

محمد ناظری افزود: مفتخریم که در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در کنار مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نیز همکاری‌های لازم را به عمل آوریم.

وی با اشاره به آمار نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: سال گذشته یازده هزار و ۶۴۱ فقره مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب در استان ارسال و دریافت شد که از این تعداد ۶۸۰ فقره مربوط به ناشران استان به سایر استان‌های کشور بود و ۱۰ هزار و ۷۸۱ فقره مربوط به سایر ناشران کشور بوده که افراد جویای کتاب در استان لرستان خریداری کرده‌ بودند.

ناظری در پایان خاطر نشان ساخت:پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش ۳۰ درصدی حجم مرسولات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مواجه خواهیم شد و ان‌شاالله قریب ۱۴ هزار کتاب در سطح استان به فروش برسد یا خریداری شود.

انتهای پیام/