اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به لرستان در حوزه پروژه های روستایی جهش تولید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان خبر داد: در حوزه پروژه های محرومیت‌زدایی روستایی جهش تولید، به استان لرستان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

جلسه قرارگاه جهش تولید و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی به ریاست دکتر خادمی استاندار لرستان و با حضور سردار بریمانی معاون طرح و برنامه‌وبودجه سازمان بسیج کشور، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) استان، دکتر عبدالهی معاون اقتصادی استاندارو مدیران دستگاه های اجرایی استان، در سالن جلسات استانداری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر سمانه حسن پور ، گفت: در راستای تحقق اهداف قرارگاه جهش تولید و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با دستور استاندار لرستان جلسات مستمری برگزار شده است.

وی در ادامه‌ی سخنان خود در راستای همکاری و تعامل با بسیج سازندگی، افزود: بر اساس جمع‌بندی جلسات کارشناسی ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف با بسیج سازندگی همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان این‌که در حوزه پروژه های محرومیت‌زدایی روستایی جهش تولید، به استان لرستان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، گفت : این رقم در دیگر استان‌های کشور در حدود ۲ میلیارد تومان بوده است.

دکتر حسن پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که خوشبختانه در لرستان مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۵۹۹ روستا انجام شده است، ابراز داشت: این‌ها مطالعات مدونی‌ست که بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی انجام مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی، خاطر نشان کرد: این طرح با توجه به ظرفیت روستاها و دهستان‌های کنار هم، استعداد و ظرفیت‌های بومی، اقتصادی و اجتماعی و هم‌چنین با توجه به شاخص‌هایی هم‌چون جمعیت، نرخ بیکاری، توان صادرات کالا، خدمات و یا این‌که طرح هادی در آن‌ها انجام شده و یا این‌که روستاهای هدف گردشگری هستند یا نه صورت گرفته است.

دکترحسن‌پور در پایان اظهار داشت: اگر بسیج سازندگی نیز همکاری متقابل با ما داشته باشد می‌توانیم برای این تعداد از روستاها علاوه بر حمایت از پروژه های اقتصادی، زیر ساخت‌های مناسبی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/