ارائه خدمات دندانپزشکی سطح یک با تعرفه دولتی در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در برخی مراکز خدمات جامع سلامت استان،خدمات دندانپزشکی سطح یک با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

به گزارش همای سعادت،دکتر مریم کوشکی صبح امروز در برنامه رادیویی مردم و مسئولین ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانی، پویایی بالندگی و حرکت به سوی فردایی روشن است که با تلاش و کوشش و در سایه ایمان، تخصص، تفکر علمی و مشارکت اجتماعی جوانان در عرصه های مختلف نظام اسلامی محقق خواهد گردید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری است که نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما می‌باشد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود:همه رسانه‌ها و همچنین ارگان‌ها باید در زمینه ترویج فرزندآوری کمک کنند تا این چالش را پشت سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقدامات مختلفی در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که میتوان به شناسایی زوجین نابارور و معرفی به بیمه سلامت برای نشان‌دار شدن اشاره کرد.

کوشکی با اشاره به تهیه بسته‌های آموزشی مرتبط با جوانی جمعیت و ارجاع به شهرستانها و ادارات، گفت: در این رابطه کتابچه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تهیه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های غربالگری‌های ضروری دوران بارداری و داروهای ناباروری، پیگیر هستیم که تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند.

کوشکی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی سطح یک در برخی مراکز خدمات جامع سلامت، اظهار کرد:در برخی مراکز که دارای یونیت دندانپزشکی باشد، خدمات دندانپزشکی سطح یک شامل ترمیم سطحی و کشیدن دندان ارائه می‌شود.

وی افزود: این خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و فقط برای مادران باردار و برخی گروه‌های سنی کودکان رایگان است.

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: چنانچه مرکزی دارای دندانپزشک و یونیت دندانپزشکی باشد و از ارائه این خدمات ممانعت کند مردم میتوانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/