به همت فرمانده اقتصادی فراجا صورت گرفت؛

از عیدی دادن های تبرکی لحظه تحویل سال در گلزار شهدا تا بسته های معیشتی

به همت جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و دیگر خیرین، ۱۰۰ بسته معیشتی در میان افراد بی بضاعت استان لرستان توزیع شد.

یادداشت -همای سعادت- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده برای کشور در دوران کرونا و مشکلات معیشتی که برای قشرهای ضعیف به وجود آمده، نقش عموم مردم را در این خصوص تبیین نموده و  فرمودند: «بایستی عموم مردم همچنان که در آن جریان اوّلِ کمک مؤمنانه در آستانه‌ی ماه رمضان وارد شدند و به معنای واقعی کلمه کمک کردند، باز هم همین کار انجام بگیرد. ما در قرآن چند جا داریم که «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْرات»؛ قرآن به معنای واقعی کلمه به ما میگوید در کار خیر و کمک های مؤمنانه مسابقه بگذارید.» (۱۳۹۹/۰۵/۱۰)

از طرفی قرآن کریم با تعابیر مختلفی مسلمانان را به انجام کارهای نیکو و خیرات ترغیب نموده است، واژه‌هایی مانند «سارعوا»، «سابقوا» و «فاستبقوا» و… که بن مایه‌ی همه‌ی آنها سرعت و سبقت و شتاب در انجام امور خیر است. اما باید توجه داشت همچنان که سبقت در کار خیر و سرعت داشتن در آن، از صفات پسندیده به حساب می‌آیند، اما عجله در کار‌ها، از صفات نکوهیده و ناپسند است. دلیل آن با توجه به معنای آن کاملاً روشن می­ شود.

گاهی صحبت در مورد انجام کار خیر است و زمانی در مورد شتاب در انجام دادن کار خیر. آیات مذکور همه بر این مسأله تأکید می­ کنند که بایستی در انجام امور خیر سرعت به خرج داد چنان که گویی در میدان مسابقه‌­ای هستیم و لازم است که از دیگران پیشی بگیریم. این مبنای قرآنی در کلام پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام کاملاً مشهود است. رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: اِنَّ اللّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ ما یُعَجَّلُ، خداوند کار نیکی را دوست دارد که با سرعت انجام شود.(۲) حضرت امیرالمؤمنین می­فرمایند: «لا تُؤَخِّرْ إِنَالَهَ اَلْمُحْتَاجِ إِلَى غَدٍ فَإِنَّکَ لاَ تَدْرِی مَا یَعْرُضُ لَکَ وَ لَهُ فِی غَد»(۳)، کمک به نیازمندان را به فردا میفکن، زیرا نمی‌دانی فردا برای تو و برای او چه پیش می‌آید (ای بسا! توان تو از میان برود، یا نیاز او).

در همین راستا، بار دیگر قرارگاه جهادی شهید سیدنور خدا موسوی به همت سردار رحیمی فرمانده اقتصادی فراجا، سردار مصدق جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و دیگر خیرین، ۱۰۰ بسته معیشتی در میان افراد بی بضاعت توزیع کرد.

به همین منظور، کبری حافظی، مسوول قرارگاه شهید سیدنورخدا موسوی به خبرنگار پیام غرب گفت:این بسته ها شامل ۵ کیلو برنج ایرانی، چای، شکر، قند، لپه، روغن مایع، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، تن ماهی، خرما، خاکشیر و پنیر سفید بوده که مبلغ هر بسته چیزی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی شهید سید نورخدا موسوی در لحظه تحویل سال در گلزار شهدا به تعداد ۲۵۰ نفر نیز عیدی تبرکی و پک های فرهنگی متبرک به تمثال شهدا داده است،خاطرنشان کرد:بسته‌های معیشتی با کمک همین قرارگاه بین افراد بی‌بضاعت در روستاها و مناطق حاشیه نشین توزیع شده و این روند با کمک سردار رحیمی و دیگر خیرین ادامه دار خواهد بود.

پیام عالیخانی چگنی

انتهای پیام/