معاون استاندار لرستان:

استاندارد شاخص صحیح کالای با کیفیت است

معاون استاندار لرستان گفت:استاندارد،معیاری برای اندازه‌گیری صحیح کیفیت کالا می‌باشد که موجب توسعه و بهتر بودن زندگی بشر می‌شود.

به گزارش همای سعادت،سیروس ابراهیمی روز پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان اظهار کرد: چتر و اندازه حوزه استاندارد روز به روز گسترده تر می‌شود چراکه مردم خواستار استفاده از کالای باکیفیت هستند.

وی گفت: تولید محصول باکیفیت و رعایت استانداردهای لازم باید به دغدغه‌ اقشار مختلف جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: تولید کالای باکیفیت و رعایت استانداردهای لازم باید بخشی از رفتار تولیدکنندگان باشد همچنین مردم هم با مطالبه برای دریافت این کالاها موجب می‌شوند تا محصول استاندارد بیشتری وارد بازار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در صورت رعایت این اصول، زندگی رونق خواهد یافت و صرفه‌جویی بیشماری صورت می‌گیرد همچنین اگر کالا، ادوات مختلف و وسایل تولیدی استاندارد باشند در اقتصاد و هزینه ها هم صرفه‌جویی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: چنانچه رفتار صحیح در مصرف نهادینه شود موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد اما هنوز استاندارد به عنوان یک دغدغه مطرح نیست در حالیکه استانداردها فاصله‌ها را کاهش می دهند و امکان دسترسی به دانش، آموزش و بازارهای گوناگون را فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: ماموریت اداره کل استاندارد حاکمیتی بوده و به ویژه وجه نظارتی آن خیلی از بخش های اجرایی را تحت تاثیر قرار می دهد و دستگاه‌ های اجرایی نیز باید جهت تحقق اهداف این اداره کل اهتمام ویژه داشته باشند و همراهی کنند.

ایرنا

انتهای پیام/