استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در جهت ایجاد اشتغال و کار آفرینی

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهرام دلفان در نشست کار گروه کار آفرینی و اشتغال دانشگاه گفت: ۵۰ درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است که از این ظرفیت باید برای اشتغال و کار آفرینی استفاده شود. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال در راستای اشتغال […]

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهرام دلفان در نشست کار گروه کار آفرینی و اشتغال دانشگاه گفت: ۵۰ درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است که از این ظرفیت باید برای اشتغال و کار آفرینی استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال در راستای اشتغال و کارآفرینی، افزود: در بخش های تولید مواد غذایی و آشامیدنی، فرآورده های بهداشتی و آرایشی، تجهیزات پزشکی و تولید دارو و گیاهان دارویی با بکار گیری شرکت های دانش بنیان می شود برای اشتغال زایی برنامه ریزی و کار کرد و به نتیجه رسید.

دلفان با اشاره به میل و اشتیاق در هیات رییسه و مدیریت ارشد دانشگاه ادامه داد: داشتن میل و اشتیاق در مدیران لازمه ی کار آفرینی و اشتغال است که با برنامه ریزی هدفمند می توان از هدر رفت منابع مالی و سرمایه ها جلو گیری و با استفاده از فرصت های بوجود آمده، اشتغال آفرینی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه ها را در زمینه کار آفرینی پیشتاز دانست و اذعان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار کار نیست که این یک نقص در تربیت دانشجو است‌.

در ادامه، قنبری مشاور رییس دانشگاه در امور کار آفرینی و اشتغال به ارائه گزارشی از وضعیت کار آفرینی در دانشگاه پرداخت.

محسن اسد بیگی معاون غذا و دارو دانشگاه هم از تشکیل جلسه هفتگی کمیته فنی این معاونت جهت تسهیل در صدور پروانه ها خبر داد و گفت: این اقدام، در جهت مانع زدایی و تسریع در پا گرفتن کسب و کار و کار آفرینی است که به دستور ریاست دانشگاه انجام شده است.

در پایان، نمایندگان مرکز اشتغال مراکز خصوصی به بیان موانع پیش رو و دیدگاهای خود پرداختند.

انتهای پیام/