امید بخشی نگاه ویژه بیمه سلامت است/لزوم پایداری صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

ناصحی گفت:بیمه سلامت با حمایت‌های مختلف و اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های صعب العلاج،ناباروری، پوشش بیمه همگانی و … به مردم امید بخشی می دهد.

به گزارش همای سعادت،محمد مهدی ناصحی،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در سفر به لرستان و در نشست صمیمی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی،اعضای نظام پزشکی و انجمن داروسازان لرستان با اشاره به اینکه دغدغه مردم دغدغه ما می‌باشد،اظهار کرد:بیمه سلامت ایران با حمایت‌های مختلف و اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های صعب العلاج،ناباروری، پوشش بیمه همگانی و … به مردم امید بخشی می دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار صندوق بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۲، هفت هزار میلیارد تومان است،گفت:لرستان دومین استان از نظر جذب منابع صندوق بیماران صعب العلاج است.

ناصحی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت است،اظهار کرد:این تعداد در قالب صندوق روستایی،عشایر، کارکنان دولت،صندوق همگانی و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات مختلف را در بخش خصوصی و دولتی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد:طبق قانون بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی با تعرفه دولتی و در بخش غیر دولتی با تعرفه عمومی غیر دولتی تحت پوشش دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:ممکن است تعرفه‌ها در بخش خصوصی قیمت تمام شده با این تعرفه که قانون برای پرداخت تعیین کرده یک فاصله‌ای باشد که پرداخت از جیب مردم باشد.

ناصحی تاکید کرد:زوج‌های نابارور اگر در حوزه دانشگاه و دولتی خدمات بگیرند،پرداخت از جیب کمتر است.

وی در خصوص صندوق بیماران صعب العلاج هم توضیح داد:اعتبار صندوق بیماران صعب العلاج امسال،هفت هزار میلیارد تومان است که هر ماه به استان‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته ناصحی،صندوق بیماران صعب العلاج پوشش خوبی هم در حوزه اقدامات تشخیصی،دارویی و درمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات دانشگاه‌ها و موسسات دولتی تا خردادماه پرداخت شده است،گفت:مطالبات موسسات خصوصی و دولتی نیز تا پایان تیرماه پرداخت شده‌ است.

پایان پیام/