انتخاب لرستان به‌عنوان پایلوت زنجیره ارزش و خوشه آبزی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت:لرستان،پایلوت در زمینه زنجیره ارزش و خوشه آبزی‌پروری انتخاب شده است.

به گزارش همای سعادت به نقل از مهر،سید حسین حسینی امروز در نشست بررسی مشکلات آبزی پروران شهرستان الیگودرز، با اشاره به مشکلات مزارع الیگودرز،همچون بیمه مزارع، حوادث غیرمترقبه و مکانیزاسیون و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها، اظهار داشت:اقلیم این منطقه به‌گونه‌ای است که هر ساله خساراتی را متحمل مزارع پرورش ماهی می‌کند که در حاشیه رودخانه‌های شهرستان احداث شده‌اند.

وی افزود:در این راستا اعتباری از طرف مدیریت بحران برای مزارع خسارت‌دیده پیش‌بینی‌شده که در حال پیگیری است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه‌ها برای کاهش خسارات وارده به مزارع حاشیه رودخانه‌ها،عنوان کرد:رایزنی‌هایی در خصوص کاهش هزینه آب‌بهای این مزارع صورت‌گرفته و به دنبال تخفیف و بخشودگی و استفاده از مکانیزاسیون برای مزارع خسارت‌دیده به‌منظور افزایش تولید در واحد سطح هستیم.

حسینی با اشاره به لزوم بیمه مزارع پرورش ماهی برای جبران بخش قابل‌ملاحظه‌ای از خسارات وارده،گفت:صنعت بیمه باید در کنار تولیدکنندگان قرار گیرد و برای تولیدکنندگان ایجاد انگیزه کند تا پایداری در تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان طی دو سال گذشته بیش از پنج مجموعه بزرگ آبزی‌پروری ایجاد شده که برخی در حد و اندازه شهر آبزی‌پروری بوده‌اند،افزود:لرستان استان پایلوت در زمینه زنجیره ارزش و خوشه آبزی‌پروری انتخاب شده است.

انتهای پیام/