انتخاب منطقه ماسور خرم آباد به عنوان ‌پایلوت طرح همبستگی

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت :هدف از این طرح این است که از طریق همبستگی بین‌طوایف و متنفذین، گامی در جهت رفع مشکلات محرومان و مستضعفین ‌برداشته شود.

به گزارش همای سعادت ، در جلسه ای با حضور عسگریان ، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد مرکز و مدیرکل کمیته امداد استان، منطقه ماسور از توابع شهرستان خرم آباد ، به عنوان پایلوت طرح همبستگی انتخاب شد.

محمدی فارسانی با‌ بیان اینکه توجه به مردم، برنامه ای برگرفته از مکتب اسلام یکی از مواردی است که انقلاب به ما عطا کرده است، اظهار داشت: باید امور مربوط به محرومان را به خودشان واگذار کرد.

وی افزود: مردم، در صورتی که ساختاری برای آنها تعریف شود بهتر از ما می توانند در شناسایی، تدبیر، اجرای برنامه ها، و رفع مشکل محرومان گام بردارند.

‌محمدی فارسانی با اشاره به زندگی طایفه ای و نقش بزرگان طایفه در بعضی مناطق از جمله ماسور،‌ گفت: بزرگان مرجعی برای افراد قبیله و ‌محله در مباحث مختلف ازدواج،‌ زندان،‌گیر و گرفتاری و … هستند که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

وی هدف از این طرح را ، ایجاد همبستگی بین‌طوایف و متنفذین ، در راستای رفع مشکلات محرومان و مستضعفین عنوان کرد و با اشاره به اینکه مجموعه امداد سالهاست از نظر واگذاری امور به مردم از طریق مراکز نیکوکاری به افراد کمک ‌می‌کند گفت: منطقه ماسور حدود ، ۲ هزار و ۷۲۰ خانوار دارد که از این تعداد ، هزار و ۲۰۰ خانوار از خدمات امداد بهره مند می شوند.

وی بیان کرد : جمعیت این منطقه ۱۰ هزار و ۱۶ نفر است که تعدادی از آنها جز موارد طلاق ها، فوتی ها، هستند.

محمدی فارسانی گفت: دو مرکز نیکوکاری،‌ یک‌مرکز خیریه و دفتر تسهیل گری در ماسور وجود دارد و ‌۱۰‌مدرسه با جمعیت هزار و ۳۵۴ دانش اموز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/