انجام رزمایش گسترده مواسات و همدلی و ایجاد آشپزخانه مهدوی جهت اطعام نیازمندان در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد لرستان از انجام رزمایش گسترده مواسات و همدلی و ایجاد آشپزخانه مهدوی جهت اطعام نیازمندان در ماه مبارک‌رمضان درلرستان خبر داد.


به گزارش همای سعادت از خرم آباد، جاسم محمدی فارسانی ،درجمع روسای مراکز نیکوکاری و کارشناسان مشارکت های مردمی که روسای ادرات و کارشناسان مشارکت نیز بصورت ویدئو کنفرانس در آن مشارکت داشتند، اظهار داشت :یکی از وظایف اصلی همه ما این است که به سفارشات جدی این ماه که همانا توجه به ایتام و محرومان و افطاری دادن ها است توجه ویژه داشته باشند.

 

وی ، با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم که باعث می شود تغییرات و تحولات بنیادین با مشکل مواجه شوند تردید است، افزود: از جمله مسائلی که رهبر معظم انقلاب در چارچوب تفکرات دینی، با وجود ویروس منحوس کرونا بیان کردند توجه به موضوع مواسات و همدلی و یاریگری بود و فلسفه نیکوکاری برنامه تحولی بنیادی بزرگ است که ما بتوانیم با همراهی مردم این موضوع را دنبال کنیم.

 

محمدی فرسانی یکی از ظرفیت های بزرگ امداد را تشکیل مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور برشمرد و عنوان کرد: در لرستان ۱۲۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد که به نحو احسن در محلات و مناطق فقیرنشین در راستای کاهش فاصله طبقاتی، ارائه خدمات می دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان ،گفت: در مجموعه امداد هیچ بن بستی وجود ندارد و می توانیم بر اساس مقررات برای همه اقشار، راهکارهایی که منصوب به ولایت فقیه است پیدا و مشکلات را حل و فصل نماییم.

 

وی با بیان اینکه از ۱۷۴ هزار شغل ایجاد شده برای محرومان درسال گذشته، حدود پنج هزار و پانصد شغل مربوط به لرستان بوده، افزود: امید است در سال ۹۹ با توجه به نامگذاری آن به سال جهش تولید، سهم امداد بیشتر و مشخص تر ظهور و بروز داشته باشد.

 

محمدی فارسانی ضمن تسلیت قربانیان ویروس کرونا، یکی از وظایف این نهاد را سرکشی از خانواده های جانباختگان این ویروس عنوان کرد و گفت: در بحث شناسایی، نیازمندان ناشی از کرونا افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام‌کنند و از طریق امداد دستگیری از خانواده های نیازمند درگیر با این ویروس، نه صرفا مددجویان صورت خواهد گرفت.

 

وی ،گفت: یکی از طرح ها و برنامه های امداد در ماه مبارک، رزمایش بخشش ایرانیان است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مواسات انجام می گیرد و یکی از کارهایی که می توان دراین شرایط در کنار کارهای معمول امداد در ماه رمضان انجام داد تهیه افطاری برای مردم است.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان، درادامه با بیان اینکه این کار از برنامه های مفصل امداد در ماه رمضان است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد در سراسر استان آشپزخانه هایی زیر نظر علوم پزشکی دایر شود تا غذای گرم را بصورت بسته بندی و بهداشتی دراختیار مراکز نیکوکاری قرار دهد.

 

وی ،عنوان کرد: بعضی از دستورالعمل ها و الزامات بهداشتی برای این آشپزخانه ها که با نام “مهدوی” فعالیت خواهند کرد، توسط حوزه مربوطه انجام می شوند و روسای ادارات و مسئولین مراکز باید دراین امر هماهنگی های لازم را بعمل آورند.

 

محمدی فارسانی در پایان گفت: در رزمایش گسترده بخشش ایرانیان نزد صندوق ولایت که از آن بعنوان مواسات و همدلی و طرح همسفره اطعام نیازمندان یاد می شود عزیزان می توانند کد دستوری *۸۸۸*۱# را وارد نمایند و پس از انتخاب استان، و شماره حساب *۸۸۰۳۱۶۳۲۸، یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۵۶۴ کمک های خود را واریز نمایند.