رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

انجام ۹۰ جراحی شکاف لب رایگان در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در نخستین روز جراحی رایگان شکاف لب و کام پزشکان موسسه مرهم در این استان ۹۰ نفر جراحی شدند.

به گزارش همای سعادت،بهرام دلفان روز شنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه بازدید از بخش جراحی شکاف کام و لب پزشکان مرهم بیان کرد: از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با حضور ۶۰ پزشک جراحی پلاستیک ۳۰۰ نفر بصورت رایگان در این بیمارستان جراحی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ بیمار شکاف لب از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای انجام این عمل جراحی متقاضی شده اند،افزود:پس از معاینات و ارزیابی های لازم ۳۰۰ نفر توسط تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم و کادر درمانی استان دارای شرایط جراحی شناخته شدند که در میان بیماران سه بیمار از کشور عراق پذیرش و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همچنین ۳۱۵ نفر جهت اعمال جراحی جمجمه، فک و صورت و انجام کارهای درمانی به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران اعزام خواهند شد.

دلفان با بیان اینکه تیم تخصصی موسسه مرهم شامل ۶۰ نفر هستند که ۲۰ نفر آنها پزشک و مابقی جراح و متخصص بیهوشی و سایر کادر درمان هستند ، ادامه داد:کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه و بزرگترین بیمار با ۷۸ سال سن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سایر کادر درمان نیز طب فیزیکی، توانبخشی، روانشناسی، مددکاری و اتاق عمل را انجام می‌دهند، گفت: سی و سومین رویداد موسسه خیرین مرهم در سطح استان لرستان در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۲۰ نفر از پرسنل خود را طی سه شیفت کاری در ۱۰ اتاق عمل جهت انجام جراحی رایگان و مشارکت فعال در اختیار این تیم قرار داده است.

دلفان با اشاره به اینکه این رویداد فرصت مناسبی برای ارایه ظرفیت بیمارستان شهدای عشایر است، افزود: اعمال جراحی انجام شده در این رویداد در این استان رکوردی را برای موسسه ملی مرهم به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/