تفاهم‌نامه‌ همکاری فی ما بین صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور و استانداری لرستان

تفاهم‌نامه‌ همکاری فی ما بین صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و استانداری لرستان امضاء شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “بیت اله برقراری” مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، در شورای اداری استان لرستان با اشاره به اهمیت بسزای حوزه‌های اجتماعی و توجه این حوزه ها به توده مردم گفت: حوزه های اجتماعی، رفاه و امنیت اجتماعی و امنیت غذایی را به همراه دارند و هر جا به حوزه اجتماعی توجه شده موفق عمل کرده ایم.

وی افزود: یکی از این حوزه‌های مهم، بیمه‌های اجتماعی و امنیت بیمه شدگان است که در قالب بازنشستگی و از کارافتادگی می‌توان از آنها استفاده کرد و این امر تضمین کننده آینده فرد بیمه شده و فرزندان اوست.

برقراری ادامه داد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای افراد کشور تأمین کند.

او بیان کرد: از مولفه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌ای است و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با الگو گرفتن از اهداف بلند نظام اسلامی و اصل مترقی قانون اساسی تاسیس شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، جامعه هدف صندوق را ۳۰ میلیون نفر از افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله، معادل حدود یک سوم از جمعیت کشور، عنوان کرد.

برقراری یادآور شد: در دولت سیزدهم طی یک بازه حدوداً یک ساله، یک میلیون بیمه شده جدید توسط این صندوق جذب شده است که با فعالیت ۱۰ سال گذشته صندوق برابری می کند.

وی خاطرنشان کرد:با حمایت‌های جدی دولت سیزدهم، سطوح درآمدی ۶۰ درصد افزایش یافت و به طور کامل بودجه پرداخت شد، در حالی که این امر در سال های گذشته اینگونه محقق نشده بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکید کرد: استان ها ظرفیت بسیار بزرگی هستند که اگر کمک کنند شاهد تحولات عظیمی خواهیم بود، چرا که با بیمه اقشار خاص، از فقر مطلق جلوگیری می کنیم که این نقش حاکمیتی صندوق است.

در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ همکاری فی ما بین صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و استانداری لرستان امضاء شد.

انتهای پیام/