انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان

ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان، با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت یکدیگر، تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش همای سعلدت،مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در این جلسه با بیان اینکه مخاطبین کتابخانه ها از عموم مردم بوده و نهاد کتابخانه ها در ارائه خدمت تفاوتی میان آنها قائل نیست، گفت: یکی از اهداف این تفاهم نامه ترویج برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی در میان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

فرشته طهماسبی افزود: یکی از سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه خدمات کتابخانه ای به اقشار مختلف جامعه، ارائه خدمات فرهنگی مرتبط به عموم مردم به صورت عام و خاص است.

وی تصریح کرد: در همین راستا کارکنان و سربازان پادگان ها و مراکز نظامی، مدد جویان تحت پوشش سازمان های تربیتی و حمایتی به ویژه کمیته امداد یکی از گروه های خاص مورد نظر نهاد کتابخانه های عمومی بوده و انگیزه انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک تحت عنوان امداد فرهنگی نیز با همین هدف به وجود آمده است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبت این تفاهم نامه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک رسانی در رفع نیازهای اولیه مدد جویان خود، برنامه امداد فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است و در این زمینه پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی این سازمان بوده و انعقاد این تفاهم نامه آغاز فصل نوینی از همکاری های مشترک میان دو سازمان است.

جلال شیخ پور ادامه داد: نقش اصلی ما نقش مددکاری، حمایتی و پشتیبانی است و ما باید بتوانیم به خانواده‌هایی که استعداد، اندیشه و تفکر بسیار خوبی دارند، خدمات لازم در زمینه خودکفایی را ارائه کنیم.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز تصریح کرد: برنامه مهمی هم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داریم و این قشر را بسمت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری هدایت می کنیم تا در راستای توسعه شغلی و مهارت به آنها تسهیلات اشتغالزایی پرداخت گردد.

همکاری های مشترک در جهت خدمت رسانی و ارتقاء سطح فرهنگی اقشار محروم جامعه از جمله عضویت رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در کتابخانه های عمومی، ارسال منابع مکتوب و راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مراکز کمیته امداد، توزیع بروشورهای اطلاع رسانی مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره و همکاری مشترک در برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب و جشن عاطفه ها از مهمترین مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان است.

انتهای پیام/