اولتیماتوم رئیس صمت لرستان به بهره برداران معادن سنگ

رئیس سازمان صمت لرستان از نقشه‌برداری پهپادی از معادن این استان از ابتدای سال آینده خبر دادو گفت: برداشت از تمام معادن با این پهبادها رصد و محاسبه خواهد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهمن جعفری در نشست خبری که به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان صمت لرستان برگزار شد، گفت: بهره برداران معادن سنگ در طول این سالیان با واگذاری معادن به پیمانکاران مختلف، بیشتر از تناژ ذکر شده در پروانه، اقدام به برداشت کرده اند و در برخی مواقع تخلفاتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:در این خصوص در تلاش هستیم تا سال آینده با کمک سازمان نظام مهندسی معدن لرستان و با به کارگیری پهبادها مانع از انجام سایر تخلفات و اضافه برداشت در معادن سنگ شویم.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به اهمیت موضوع گفت: برداشت از تمام معادن، حتی معادنی که سالیان قبل هم فعالیت داشته اند با این پهباد ها رصد و محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تضییع حقوق مردم و بیت المال جلوگیری خواهیم کرد، توضیح داد: پرونده تعدادی از معادن متخلف به محاکم قضایی ارسال شده و برای تعدادی رآی صادر شده و مابقی هم در حال رسیدگی هستند.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به جاده‌های دسترسی به معادن استان، بیان داشت: در سال جاری ۱۱۴ میلیاردی راه دسترسی به معادن الیگودرز و همچنین معادن چگنی داریم.

وی افزود: در الیگودرز این پروژه شروع شده و در چگنی نیز طی روزهای آتی به طول شش کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

جعفری در ادامه به شروع به کار آزمایشی شرکت فولاد شهرستان چگنی هم اشاره کرد و گفت:قسمتی از این شرکت به صورت آزمایشی شروع به فعالیت کرده و‌ حدود ۲۰۰ تن میلگرد هم به سفارش مشتری تولید کرده است.

رئیس سازمان صمت لرستان در پایان خاطرنشان کرد:بعنوان دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تمام توان و تلاش خود را برای کمک و احیای صنایع راکد لرستان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/