ایجاد ۱۲۵ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از ایجاد ۱۲۵ رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه طی امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت،محمدرضا جعفری، در جلسه شورای آموزش عالی استان که با حضور وزیر علوم و استاندار و معاونین استاندار با روسای دانشگاه‌های لرستان برگزار شد، اظهار کرد:در مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح آمایش آموزش مهارتی استان انجام شد.

وی ادامه داد:سال ۱۴۰۱ در دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۵۰۰ رشته کدمحل که اقبال عمومی نداشتند حذف و ۱۲۵ رشته تحصیلی جدید مناسب با آینده پژوهی، نیازآفرینی و پاسخگویی به مشاغل نوظهور و ضرورت شغلی جامعه ایجاد شد.

جعفری بیان کرد:نه‌تنها کاهش دانشجو نداشته‌ایم بلکه در کشور ۱۸ درصد و در لرستان ۳۳ درصد افزایش جذب دانشجو داشتیم.

جعفری تصریح کرد:بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ادامه داد:درخواست ما این است اعتباری را به کلینیک مشاوره اشتغال و توسعه کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی استان اختصاص دهید.

وی افزود:سال گذشته ۲۰ میلیون تومان به این کلینیک اختصاص داده شد که تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی را توانمند کرده و به نهادهای مختلف معرفی کردیم و توانستیم پنج میلیارد تومان از تبصره ۱۶ جذب کنیم.

جعفری تصریح کرد:درخواست داریم اعتبار ویژه‌ای برای راه‌اندازی خانه خلاق به دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اختصاص داده شود که بتوانیم این خانه‌ها را در محیط دانشگاه داشته باشیم و همچنین اعتباری که بتوانیم نمایشگاه تولید و تجاری‌سازی را در استان به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی داشته باشیم.ایسنا

انتهای پیام/