این بار صندلی ایستاده است

تلاش رئیس‌جمهور برای ارتباط مستقیم با مردم(به ویژه اقشار محروم و مستضعف جامعه) و شنیدن مشکلات آنها اقدامی در تراز انقلاب اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

همای سعادت -یادداشت-رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ششم شهریورماه در دیدار رئیس جمهور و اعضای کابینه در اولین توصیه بر مردمی بودن و بی تکلف بودن دولت تاکید داشته اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره می فرمایند: « در مورد مردمی بودن ؛ خب مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است».در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر «بی‌تکلّف بودن در مشی و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن» تاکید شده است.

سفرهای استانی سید ابراهیم رئیسی در نخستین روزی که دولت تشکیل شد می‌تواند نوید بخش روزهای خوب باشد. باید پذیرفت یکی از پارامترهای مسئول و مدیر کارآمد در ایران ، حداقل از دید مردم عادی حضور میدانی است. مدیر و مسئول هرچقدر هم که با کفایت باشد و مدیریت بداند اما اگر صرفاً از پشت میز بخواهد به امور رسیدگی نماید دلچسب جامعه نیست. هرچند تجربه سال‌های اخیر به ما ثابت کرده به دلایل عمده مسئولان و مدیرانی که بخشی از انرژی شان صرف امور میدانی شده عملکرد بهتری داشته اند و طبیعی هم به نظر می‌رسد.
کسی که تصمیم گیر اصلی است اگر مشکل را از نزدیک مشاهده کند بسیار متفاوت خواهد بود تا از زبان مشاور و معاونی که خود ذی نفع هستند. بارها شاهد بودیم تصمیم مقامات وقتی در میدان واقعه بودند با تصمیماتی که پشت میز و براساس مشاوره اتخاذ کرده‌اند زمین تا آسمان متفاوت است.
لذا به نظر می‌رسد افراد با هر طرز فکر و ایده‌ای لازم است از چنین سفرهایی آن هم به مناطقی که مردم آن از بی توجهی و کاهلی مسئولان دل آزرده هستند استقبال کرده و در کنار آن مطالبات واقعی و اصلی را پیگیری کرد.

با بررسی موضوعاتی که در سفرهای استانی با جدیت مورد تاکید رئیس جمهوری و وزرا قرار گرفته در می یابیم که اولویت با مسائل اقتصادی، به نتیجه رساندن طرح های نیمه تمام، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل، رفع مشکل کم آبی و توسعه تولید در حوزه صنعت ومعدن است.

آیت الله رئیسی و دیگر اعضای هیات دولت در سفر به استان ها همواره اعلام کرده اند که هدف اصلی از این سفرها آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیرانِ مناطق و به ویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است تا بتوان بر اساس اطلاعات و آمارهای دقیق در هر منطقه برای ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم و کمک به فقرا و محرومان گام های موثری برداشت.

یکی از نکاتی که باید قابل توجه رئیس جمهور و هیئت همراه باشد صحنه سازی برخی مدیران هنگام ورد هیئت دولت است . بارها در زمان ها و دولت های مختلف شاهد بودیم وقتی مدیران استانی مطلع شده اند که رئیس جمهور و یا هر مقام عالی رتبه دولتی بناست از فلان محلی بازدید کند خیلی سریع سعی می نمایند واقعیات و زشتی های آنجا را به صورت موقت به اصطلاح زیر فرش پنهان کرده تا به چشم مسئول مربوطه نیاید. این موضوع یک ظلم آشکار است.

ضمن تقدیر و تشکر از انتخاب استانداری جوان ، صبور و مقتدر که از فرزندان این مرز و بوم می باشد و برنامه های خوبی برای توسعه و حرکت اقتصادی استان لرستان تاکنون از خود نشان داده است ، نیک است سید ابراهیم رئیسی بداند که برخی از مدیران بدلکار به دنبال حفظ میز و موقعیت خود در مرکز و همچنین استان‌ها می باشند که با آمار سازی و اعلام اعداد و ارقامی خلاف واقع همیشه به استان‌ها ضرباتی از نظر شاخص ها زده اند که استان لرستان نیز بی بهره از آن نبوده و مشکلاتی که امروز متوجه این استان است نتیجه همان آمارسازی های غلط و بی پایه اساس این گونه مدیران است.

از آنجا که نگارنده یقین دارد رئیس جمهور محترم و اطرافیان ایشان نگاه ویژه‌ای به مطالبات مردمی دارند ضمن تکریم این سفر این هشدار نیز داده می‌شود مبادا واقعیات از چشم دولتی‌های مرکز نشین پنهان بماند.

حسین میردریکوند-رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان لرستان

انتهای پیام/