بانک قرض الحسنه مهر حامی ازدواج و جوانی جمعیت
به گزارش همای سعادت، ولی ساجدی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد،اظهار داشت:بانک مهر ایران به عنوان یکی از ارکان اقتصادی نظام اسلامی طی ۱۶ سال توانسته بخشی از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
فرهنگ قرض الحسنه در جامعه گسترش یابد
وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران جزو بانک های رسمی ایران و اولین و بزرگ ترین بانک تخصصی قرض الحسنه است،افزود: کمک میکنیم فرهنگ قرضالحسنه در آحاد جامعه گسترش یابد.
ساجدی با بیان اینکه هرکدام از شهروندان یک سفیر قرض الحسنه باشند، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است ۱۶ میلیون مشتری را در سراسر کشور در این مدت جذب کند و هم اکنون در آستانه ورود به باشگاه ۱۷ میلیون نفر هستیم.
افزایش ۷۰ درصدی جذب مشتری در بانک مهر ایران
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان بیان کرد: ۱۴ شعبه و ۲۵۴ هزار مشتری فعال در سطح استان داریم که چهار شعبه از آنها در خرمآباد هستند و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد تعداد مشتری داشتهایم.
ساجدی درخصوص سیستم بانک های تخصصی قرض الحسنه اضافه کرد: بانک های قرض الحسنه تعهدی هستند یعنی به میزان منابعی که جذب می کنند متعهد پرداخت تسهیلات هستند که امسال در مجموعه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این مسئله دیده شد و بانک های قرض الحسنه از این امر مستثنی شدند تا بتوانند به تعهد مشتریان پاسخ دهند.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در لرستان افزود: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۶۶ هزار ریال میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شد.
۳۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک مهر تکلیفی است
وی افزود:قریب ۳۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک تکلیفی است یعنی علاوه بر اینکه منابع بانک را درگیر می کند منابعی هم به بانک نمی افزاید
مدیرشعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در لرستان تصریح کرد: در سنوات اخیر به واسطه افزایش مشتریان و لزوم رضایتمندی آنها، مدیریت کلان بانک اقدام به تغییر روشها و استفاده از تکنولوژیهای نوین برای بهبود خدماتدهی به مشتریان کرده است.
افتتاح حساب آنلاین بدون نیاز به حضور در بانک مهر ایران
وی با بیان اینکه شعار امسال بانک «فناوری و نوآوری» است، عنوان کرد:
با استفاده از تکنولوژی،خدمات را آنلاین به مشتریان ارائه میدهیم و بالغ بر ۷۰ درصد افتتاح حسابهای این مجموعه به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام میشود.
ساجدی با اشاره به آغاز طرح وام فوری برای اولین بار در سیستم بانکداری قرض الحسنه، گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده و افرادی که نزد بانک اعتبار دارند و در رتبه سنجی رتبه آنها A است میتوانند از خدمات آنلاین فوری بدون درگیر کردن ضامن استفاده کنند.
وی اضافه کرد:بعد از درخواست مشتری کمتر از ۴۸ ساعت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز میشود این رتبهبندی با توجه به عملکرد فرد در کل مجموعه اقتصادی مشخص میشود که انضباط مالی شهروندان را در پی دارد.
پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات ازدواج
وی با اشاره به پرداخت تمام وامهای ازدواج و فرزندآوری، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۴۹۶ نفر و میزان ۳۳۷میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به تعداد ۵۴۶ نفر پرداخت شده است.
مدیرشعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در لرستان،اظهار کرد: اکنون متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نوبت این بانک وجود ندارد.
ساجدی با بیان اینکه در شاخصهایی مانند افتتاح حساب آنلاین در رتبهبندی کشور جز پنج استان برتر کشور هستیم، اظهارداشت: کارت مشتری یا از طریق پست ارسال میشود یا افراد با مراجعه حضوری به شعب میتوانند کارت خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: برای اولینبار در کشور از تضمین چک الکترونیک برای پرداخت تسهیلات استفاده شد و همچنین از سفته الکترونیک به عنوان یکی از ارکان تضمین در فرآیند پرداخت تسهیلات استفاده میشود.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در لرستان با تأکید بر اینکه بانک در حال تقویت خدمات نوین است، گفت در شهرستانهایی که شعبه نداریم افراد میتوانند از خدمات بانک استفاده کنند.
بانک مهر ایران پیشرو در ایفای مسئولیت های اجتماعی
وی بیان کرد:مشارکت در طرح شهید سلیمانی، پیگیری برای ساخت یک خانه بهداشت در استان، طرح همیاران برای زنان بیسرپرست و آزادی زندانیان، ساخت و تجهیز مدارس و طرح مردمی نذر علم از دیگر خدمات این بانک است.
ساجدی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بیماران خاص و زوجین نابارور، افزود: هفته گذشته ۲۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک بلاعوض شد همچنین با سازمان های حمایتی در فاز اول ۵۷ درصد تسهیلات تکلیفی پرداخت کردیم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰