برخورد با وسایط نقلیه پلاک مخدوش در لرستان

رئیس پلیس راه لرستان گفت: تشدید برخورد با خودروهای پلاک مخدوش در دستور جدی کار پلیس راه قرار گرفته و رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود می کنند از چشم پلیس دور نخواهند ماند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سرهنگ”محمد زارعی” اظهار داشت: طرح تشدید و اجرای گسترده ی برخورد با تخلفات پلاک در لرستان در دستور کار جدی پلیس راه استان قرار گرفته است و رانندگانی که در اعداد و ارقام پلاک خودروی خود تغییر ایجاد و اقدام به پوشش پلاک نمایند، متوقف و اعمال قانون خواهند گرفت.

وی بیان داشت: رسالت پلیس راه برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی است و یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده پلیس برای نیل به هدف، اعمال قانون رانندگان متخلف است.

زارعی تصریح کرد: هدف ما از اعمال قانون صرفاً صدور قبض جریمه نیست بلکه تخصیص نمره منفی، ضبط گواهینامه، توقیف در پارکینگ و سایر امتیازات منفی که بر اساس اجازه قانون در اختیار پلیس قرار گرفته اند همگی از مصادیق اعمال قانون محسوب می شوند.

رئیس پلیس راه لرستان ادامه داد: در تمامی روش ها پلیس از پلاک نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اعمال قانون استفاده می کند که گاهی افرادی به منظور فرار از چنگال قانون و دور ماندن از دید پلیس و دوربین های کنترل ترافیک اقدام به مخدوش کردن عمدی پلاک وسیله نقلیه خود می کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/