رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

برداشت زردآلو در لرستان ۳ برابر میانگین کشوری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:میزان برداشت زردآلو در باغات استان ۱۵ تن در هکتار است که سه برابر میانگین کشوری است.

به گزارش همای سعادت، سید عماد شاهرخی امروز در حاشیه بازدید از باغات زرد آلو شهرستان دورود اظهار کرد: سطح باغات زردآلو در استان سه هزار و ۶۰۰ هکتار است که عمده آن در شهرستان دورود متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت زردآلو استان ۱۵ تن در هکتار است، افزود:میانگین برداشت زردآلو از باغات استان، سه برابر میانگین کشوری است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کیفیت زردآلو استان به ویژه شهرستان دورود به دلیل آب و خاک مناسب بسیار بالا است و می‌توان گفت یکی از محصولات بازار پسند است.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است، گفت: در همین راستا یک سردخانه ۵ هزار تنی در شهرستان دورود در حال ساخت است که بیش از ۷۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین ۵ صنایع تبدیلی مشاغل خانگی با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت یک واحد صنایع غذایی فرآوری در شهرستان شروع شده است، افزود: با تکمیل واحد‌های تبدیلی و فرآوری در حال ساخت علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی اشتغال و درآمدزایی در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی باغداران شهرستان دورود هم توضیح داد:شرکت تعاونی باغداران علاوه بر تامین سبد باغداران شهرستان می‌تواند سبد دیگر شهرستان‌ها را هم تامین کند.

شاهرخی، هدف از تشکیل شرکت تعاونی را بازاریابی محصولات باغبانی و عرضه آنها بدون واسطه است که قطعا درآمدزایی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/